לתרומות לחץ כאן

כשרות דופן הסוכה / לבוד בסוכה של שלוש דפנות

גבי דופן סוכה
רציתי לשאול 1 מה הדין בדופן של שלוש וחצי מטר שתים וחצי מטר עשויים כהלכתם והמטר הנוסף שמחובר אינו כשר המטר מחובר לדופן של השתיים וחצי מטר הם יוצרים מסגרת גדולה אבל גם אם מוצאים את המטר יש מסגרת וסוכה כשרה סכך עולה על הכל ,אני שואל כי מישהו טען שאם חלק מהדופן פסול זה פוסל את כל הדופן כי הכל נחשב אחד ויש לנו שתי דפנות כאלה אשמח לתשובה עם מקור אם אפשר

2 משנ"ב סימן תרל סעיף ב ס"ק ז ד"ה יותר על טפח מה המקרה שמדובר שיש שלוש דפנות שעשויות בפחות פחות מ ג טפחים והדפנות עצמם מרוחקות ??לא הבנתי מה מדובר שם אשמח לעזרה .תודה רבה

תשובה:

שלום רב

  1. לא הבנתי מה הכוונה דופן שאינה כשרה, הדופן יכולה להיות עשויה מכל דבר, העיקר שהיא תוחמת את המקום, אשמח אם תפרט יותר במה מדובר. בכל מקרה, כיון שיש שם מסגרת – משקוף ומזוזות, דינו כצורת הפתח המועילה להשלים לשיעור דופן שלישית אם יש בסוכה שתי דפנות מושלמות. ראה שו"ע ריש סי' תרל.
  2. שם מביא המשנה ברורה את שיטתו הידועה של המגן אברהם, שכאשר לא עושים מחיצות שלמות, אלא על ידי קנים המונחים אחד לצד השני בריחוק פחות משלושה טפחים כל אחד[או אפילו חבלים כאלו – דין "לבוד"] לא מועל הדבר אלא אם כן היא נעשית סוכה של ארבע דפנות, אבל אם עושים סוכה משלוש דפנות בלבד צריך שיהיו דפנות של ממש.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הכוונה בשאלה יש לנו שתי דפנות שבכל אחת רוב הדופן כשרה ומיעוט מהדופן אינו כשר האם זה פוסל את כל הדופן ???
    ביותר פירוט יש מסגרת ברזל של סוכות ירושלים עכשיו כדי שיחשב דופן יש ברזלים או חגורות ששמים בדופן פחות משלושה טפחים שיהיה לבוד אנחנו הגדלנו את המסגרת ל 3 מטר הלבוד סוגר רק 2 מטר מהדופן האם המטר שהוא בלי לבוד פוסל את שאר הדופן כי הם מחוברים והכל נראה דופן אחד ויש סכך על הכל ביחד

  2. אם הסדין קשור היטב מלמטה וממילא הוא אינו נד ברוח, הלבוד הוא רק הידור ומעיקר הדין הסוכה כשרה. תמתחו היטב את הסדינים שיהיו קשורים היטב מכל צד ולא ינודו ברוח יותר מידי ואז זה בסדר גמור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל