שלום ,
1. האם מועיל תנאי שנעשה בבין השמשות לגבי נוי וקישוטי הסוכה?
2. אדם שאכל (שיעור כביצה עם ברכת לישב) בסוכה ביום טוב ראשון של חג הסוכות, בקידוש בבוקר, כיוון לפני כן שהוא יברך ברכת המזון בסוכה אחרת שהוא עתיד להגיע אליה (בתוך מס' דק'). האם אפשרי? (שהרי הוא כבר יצא י"ח קידוש במקום סעודה )
תשובה:
מועדים לשמחה
- תנאי כזה אכן מועיל אם הוא נעשה קודם בין השמשות של כניסת החג, כמבואר בשו"ע סי' תרלח סעי' ב
- באופן עקרוני זה אפשרי אם יאכל מעט גם במקום השני, אלא שנהגו להמנע מכך מלבד יציאה לצורך דבר מצוה כמו שמחת חתן וכלה, ראה כל זה בהרחבה ברמ"א ומשנה ברורה בסי' קעח סעי' ב.
לגבי תשובה 1. השאלה היא מה דין התנאי שנעשה בבין השמשות. ולא לפני ביה"ש כפי שכתבתם. האם אפשר לצרף ספק של ר"ת ולהתיר את הנוי והקישוטים (שוב, מדובר על תנאי שנעשה ביה"ש)?
בקישוטי הדפנות המיקל יש לו על מה לסמוך כמבואר במשנה ברורה שם, בקישוטי הסכך אין לסמוך ולהקל.
השאר תגובה