לתרומות לחץ כאן

כשרות אתרוגים

שלום רב,

קניתי אתרוג שאמור להיות מהודר ושהיה יחסית יקר, בתוך קופסה סגורה עם מדבקה שמציינת שהאתרוג הוא "לא מורכב" ובהכשר הוא בד"ץ ובית הוראה "משפט וצדק" שע"י מוסדות כסא רחמים ב"ב.
האתרוג הוא אכן יפה ונקי, השאלה האם אני יכול לכתחילה או בדיעבד לסמוך על ההכשר הזה שאני אישית לא מכיר, שאכן האתרוג הוא בודאות "לא מורכב" ושיהיה אפשר לברך עליו?

תודה רבה מראש,

תשובה:

שלום רב,

אני אישית גם לא מכיר את ההכשר הזה. אבל חזקה על אנשי ישיבת כסא רחמים שודאי דאגו לקחת אתרוגים ממקומות המוחזקים שאינם מורכבים.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. מה העניין שמוכרים אתרוגים בקופסאות סגורים הרי עפ"י ההלכה היה צריך להיות הפוך שהם יתנו לנו אתרוגים יקרים במחיר זול כיון שזה רק על הוצאות הטיפול ולא לקנות זול במחיר יקר כיון שלא רואים מה שקונים

  2. משאלתך נראה שנפלת בפח… אבל בדרך כלל המיון מצדיק את עצמו. הסיבה היא פשוטה, אסור לסחור באתרוגי שביעית, ברגע שהם נמכרים בתפזורת ומתחיל משא ומתן בין המוכר לקונה אודות שוויו של האתרוג זה מסחר של ממש בפירות שביעית. כרגע מה שעושים הוא חלוקה כאשר ההוצאות מתחלקות באופן כללי בין הנהנים לפי רמת ההנאה.

  3. תודה רבה על התשובה המהירה!

    אני רק אציין בקשר לתגובה כאן על אתרוגים בקופסאות סגורות. שראיתי השנה (יתכן שהיה קיים בשנים קודמות אבל לא שמתי לב לזה), שמוכרין אתרוגים בקופסאות סגורות הכשר בעלזא, אך עם "חלון" צלופן גדול בקופסא, שניתן לראות פחות או יותר, מצד אחד של האתרוג, מה קונים לפני שפותחים את הקופסא.. האמת שממש גאוני, מדהים איך לא חשבו על זה קודם.. :)
    נ.ב
    את האתרוג שלי כבר קניתי לפני שראיתי את האתרוגים עם הנ"ל.
    חג שמח!

  4. מבחינה הלכתית אין הרבה משמעות לחלון השקוף הזה, דרכו תוכל רק לראות אם האתרוג צהוב או ירוק… לא תוכל לראות נקודות שחורות שהם המשמעותיות כאן יותר.

  5. הדבר עדיין צ"ע כיון שמדובר באוצר בי"ד והתשלום הוא עבור הטיפול באתרוג וכו' והרי מטפלים בכל הסוגים בשווה ואם רוצים שהשתתף יותר בהוצאות בגלל שהאתרוג מהודר שיראו לי אותו שהוא אכן מהודר
    חג שמח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל