לתרומות לחץ כאן

שכן בקומה א' השתלט על החצר המשותף

חצר משותפת לשלושה דיירים בטאבו, הדייר בקומה הראשונה השתלט על החצר סגר קירות מסביב ציפה בקרמיקה סגר את הכניסה שהייתה לו בחדר המדרגות ועשה כניסה פרטית דרך החצר, במשך עשרים שנה הדייר בקומה השנייה שהוא שותף בחצר עשה שם סוכה, הדייר בקומה השנייה טוען כיוון שהחצר משותפת אין הוא מוכן לוותר על החצר ומבקש שהדייר בקומה ראשונה יבנה לו סוכה על גבי ברזלים (מרלסים) כיוון שבעל פה התחייב על כך הדייר בקומה הראשונה היות והפתח החדש שנפתח לחצר לוקח את מקום הסוכה, כמו כן דורש בעל קומה שניה תמורת החצר שגודלה 70 מטר מרובע שיקבל את חלקו של דייר קומה א בגג, דייר קומה ראשונה לא מוכן הוא טוען תעשה סוכה בחצר בחלק הפנימי אבל כתוצאה מכן הסוכה תוקטן מאוד וכן זה לעשות סוכה כמו בתוך הבית של קומה ראשונה אין שום פרטיות אפילו בלדבר (שלא נאמר שדיירי קומה ראשונה אפילו המבוגרים מקללים ומציקים לדיירי קומה שניה) וכן טוען קומה ראשונה גם כך החצר לא כל כך בשימוש אז מה אכפת לך שאני יהנה והדייר בקומה שניה טוען אני לא יכול להנות מהחצר מכיוון שמציקים לי בחצר ואני לא מוכן לוותר על חלקי בחצר

תודה רבה ואם אפשר לשלוח מקורות,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

הדייר בקומה שנייה צודק. זכותו לבנות סוכה גדולה כבעבר בחצר. וזכותו למנוע מבעל קומה ראשונה להשתמש באופן קבוע בחצר כבתוך שלו, ולו בגלל ההפרעה שתהיה לו מכך בימי החג בלבד. ולכן הוא רשאי אף להתנות את הסכמתו בכך שבעל קומה ראשונה יבנה לו סוכה על עמודי ברזל.

מקורות:

מותר לבנות סוכה בחצר משותף בהתאם לאפשרויות הקיימות לפי גודל החצר ומספר הדיירים. עיין עלון המשפט גליון 40 עמוד 6. מאידך לא ניתן לסגור חצר משותפת, או לפתוח פתח שלא היה (עיין שו"ע חו"מ סי' קנד סעיף א), כל שכן כאשר יש הפרעה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל