לתרומות לחץ כאן

פרוזבול אונליין

ישנה אפשרות לשלוח בכתב לבית דין, שמוסר להם את החובות, ואין צורך בהופעה אישית. אפשרות זו עדיפה ממסירת פרוזבול על ידי שליח, משום שיש דעות בפוסקים הסוברים שאי אפשר למנות שליח לצורך אמירת מילים, אלא לצורך עשיית מעשה בלבד. מה שאין כן שליחת מכתב לבית דין, דינה כאמירה בפה לכל דבר. וכן מפרש הפני משה את דברי הירושלמי בשביעית (פ"י ה"ב) "ואפילו נתונים ברומי" שמוסר להם בכתב, וכן עשה החתם סופר בעצמו וכמו שכתב בשו"ת חו"מ סי' קיג, (הובאו דבריו בפתחי תשובה חו"מ סי' סז סק"ג), וכן העיד בספר זיו הים שהחזון איש מסר לו נוסח פרוזבול בכתב ועשה אותו שליח להביאו לבד"צ העדה החרדית.
מעלה נוספת יש בשליחת מכתב, שאפשר למסור את כל החובות שיהיו עד ערב ראש השנה, וזאת משום שברגע שבית דין קורא את המכתב, הרי זה כאילו שמע את דברי מבקש הפרוזבול.
כתב אינו חייב להיות דווקא על נייר ממשי ועם דיו, אלא כל שבית דין רואה את הדברים שמסר עושה הפרוזבול, הרי זה כאילו שמע אותו מפיו.
בשליחת פרוזבול אונליין באתר דין מתקבל דוא"ל למזכירות בית הדין "נתיבות חיים" עם נוסח הפרוזבול שנשלח. דוא"ל זה ייקרא על ידי הדיינים בערב ראש השנה ולאחר מכן יחתמו הדיינים על פרוזבול ויאשרו בכתב את כל אלו שישלחו פרוזבול. לאחר ראש השנה יהיה ניתן לראות את כל הרשימה שאישר בית הדין.
בנוסף לכך, בית הדין יערוך פרוזבול מדין 'זכין לאדם שלא בפניו' לכל אלו שניסו לשלוח פרוזבול באמצעות דוא"ל או פקס ובגלל תקלה טכנית לא הגיע לידי בית הדין. וזאת משום שבעצם הניסיון יש גילוי דעת שהם מעוניינים בכך.

לשם עריכת פרוזבול בדרך זו יש למלאות את הטופס למטה. (טפסים רגילים של שטרי פרוזבול וכן הסברים כלליים לגבי פרוזבול ניתן למצוא כאן)


 

טופס פרוזבול אונליין

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

הצטרף לדיון

33 תגובות

  1. משום שהשעה הקובעת היא השעה שביה"ד קורא את דבריך וביה"ד יקרא את הטפסים שיישלחו בערב ראש השנה (שעה 10 בערך). עיין עלון המשפט גליון 77 עמוד 6 הערה 48. וכן גם הורה הגרי"ש אלישיב לעניין משגיח כשרות שמפריש חלה ותרו"מ שאם נעשה שליח בכתב שליחות, השליחות תקיפה אף על דבר שלא בא לעולם בשעת מינוי השליחות.

  2. פרוזבול בפקס עד יום ראשון שעה 9.
    באונליין עד שלוש שעות לאחר צאת השבת. אז ייחסם באתר אפשרות שליחת טופס.

  3. שמות בלבד, אולי גם שעת שליחת הטופס.
    ייתכן שנשלח אישור בדוא"ל לכל שולחי הטפסים במקום הפרסום באתר.

  4. האם בית הדין יעשה את הפרוזבול בבת אחת לכולם ( כולל מי שהשתמש בפרוזבול אונליין) ביום ראשון בבוקר?
    כמו כן האם תוכלו לכתוב את דעת עריכת הפרוזבול?

  5. בעוד מספר דקות אנו עורכים את הפרוזבול בבית הדין. ולמעשה כבר הורדנו את האופציה לעשות פרוזבול דרך האתר.
    כתיבה וחתימה טובה

  6. תמסור פרוזבול בבית כנסת בפני שלושה אנשים.
    בביה"ד תוכל למסור אי"ה בעוד שבע שנים (לסוברים שפרוזבול נוהג אף אם יש שמיטת כספים מן התורה, שהרי משיח ודאי יבוא וננהג שמיטה מן התורה).

  7. ערכתי כמה פרוזבולים דרך המייל שלי עבורי ועבור מי ששלח אותי כמו כן אשתי ערכה פרוזבול ורשמה את הדואר האלקטרוני שלי. אני קחבלתי רק אישור אחד. האם זה תקין?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל