לתרומות לחץ כאן

ראיית התוספות שמזיק פטור באונס כעין גניבה

 

שלום לרבנים החשובים,

אני לומד בעיון את סוגיית אדם המזיק – מחלוקת רמב"ן ותוספות בגדר חיוב אונס גמור. יש דבר אחד שלא הבנתי בתוספות שזה איך בדיוק הוא הגיע להוכחה שחייבים לומר שיש גדר פחות מאונס גמור הנקרא "כעין גניבה/אבידה" – האם זה בגלל שפעם אחת אנו רואים עם 'המעביר חבית ממקום למקום' ששומר חינם פטור ש"מ אדם המזיק פטור. ומצד שני עם ארבעת השומרים ששומר חינם פטור ברוח שאינה מצויה – ומצד שני אדם המזיק חייב ברוח שאינה מצויה – ולכן על מנת ליישב הסתירה מעמידים זאת בגניבה/אבידה..? האם זה נכון מה שאני אומר או שיש לכבוד הרבנים לתקן אותי..

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אני מתקן קצת תוספות מוכיחים ששומר שכר חייב יותר ממזיק בידיים, מכך שיש יותר חיוב על המעביר חבית בשכר מהמעביר בחינם, אף שבעצם לולא השכר הוא מזיק בידיים. ומדין רוח מצויה הם מוכיחים שמזיק בידיים חייב יותר משומר חינם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל