לתרומות לחץ כאן

שכר שבת בשותפות עם גוי בעסקי נדל"ן

שלום וברכה לרבנים האתר דין שליט"א,

שאלה: שני גוים, וא' מהם יש לו בן יהודי (שהתגייר כדין) . ותיאור העסק של הב' שותפים הוא, שהם מתעסקים בנדל"ן במדינתם, והם גם כן מוצאים קונים שרוצים לקנות דרות במדינה אחרת, איפה גר הבן היהודי, והוא לא שוטף ממש בעסק רק מקבל משהו מן הרוח אם הלוקח יקנה דירה , בית וכו' במדינתו. וזה וקבל עבור אביו, כיוון שיש לו מקצוע אחר במדינתו ועושה זה לעזור אותם וגם כמו פרנסה. החלק הלכתי הוא: אע"פ שב' שותפים מכבדים היהדות ומסכימים לגמרי לעשות בדרך שמתאים לו כגון לא לעשות עסק שהוא לא יקבל משום שמכר בשבת ויו"ט וכו' , היהודי רוצה לדעת שאם יותר טוב לעסק שהם יעשו מה שטוב להם מתי שרוצים ושהרווח שלהם, אלא שאביו של זה יכול לתנו משהו כמו עזרה סתם, כמו שולח לו משהו לפעמים, ומה לי שולח חמשה דולים או כמה אלפים, הכל תלוי ברצון האב.
והעצם השאלה היא שמכיון שהאב לא ישלח לו מיד אחרי השבת אלא בסוף החודש ומשהו שהוא ירצה – וכנראה סכום קרוב לרווח שהיה מגיע לו אם לא היה שבת. האם זה מועיל לו או זאת ערמה ועוד יש לו בעיה של שכר שבת?

(הגה: והכל במקום שלא בתחום, שלא ידעו מאומה שהיה יד יהודי בדבר, כלומר שהוא הביא הבעל דירה לב' שותפים והלוקח שלהם)

תודה וברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

בכל העסק הזה לא נראה שיש בעיה של שכר שבת, שכם אם אני מבין נכון, שום עיסקה לא מתבצעת מהרגע להרגע, מציעים דירה ומבררים עליה ומקיימים דיאלוג על המחיר ועל התנאים וכל עיסקה מתמשכת זמן רב, והשכר ניתן על כל המיכלול, כך שאין כאן שכר ספציפי על שבת. אם יש עבודה שיש לה שכר נקוב והיא מתבצעת כולה בשבת, יטלו הגויים את שכרה, והם יכולים לתת מתנה בלתי קצובה ליהודי כפי שהצעת.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל