לתרומות לחץ כאן

הסרת זקן בלייזר

שלום לך כבוד הרב אני נער בן 16 דתי ויש לי המון שערות בפנים אני יודע שאסור להוציא את השערה מהשורש אבל זה מוריד לי את הבטחון לריצפה כולם צוחקים עלי בקשר לזה ואני זוכר שקראתי באיזה מקום שאומר שאם הדבר ממש פוגע אז נראלי מותר אני לא בטוח אז אני שואל אותך ואני כבר משתמש במכונת גילוח זה לא כל כך עוזר לי אני מתבייש בזה ואני מקווה שיש פיתרון טוב אשמח לתשובה בהקדם האפשרי

תשובה:

שלום רב

אני מבין שכוונתך להסרת זקן בלייזר לצמיתות. מצד איסור השחתת הזקן, אין בזה איסור כיון שאין זה דרך גילוח אלא דרך השחתה.

בדרך כלל לא ראוי לעשות כן כיון שיתכן שיש בזה ‘לא ילבש’ כיון שאין דרך הגברים להסיר שערם לצמיתות, ויתכן שיש בזה גם משום חוקות העכו”ם. במקרה שלך שהדבר נעשה מחמת בושה רבה נראה שיש להקל.

 

מקורות:

גמרא קידושין לה,ב מלקט ורהיטני, ובראשונים שם שאינם דרך גילוח אלא דרך השחתה עם השורש (מאירי ר”י מלוניל ועוד).

מצד חוקות העכו”ם ר’ בדרכי תשובה יו”ד סי’ קפ”א ס”ק י”ז לענין גילוח בסם, ועל אף שבזה חלקו הפוסקים כיון שיש הרגילים בכך, אך בדבר זה שאין רגילות לעשות זאת יתכן שאסור גם מצד חוקות העכו”ם.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום רב

    שמעתי שלאחרונה המציאו מכשיר חדש שדומה לסכין גילוח שיש לו בקצה אור חזק (כנראה לייזר) – שמיועד לגילוח הזקן בלייזר, רציתי לשאול אם יהיה דרך בעולם של הגויים להתגלח עם זה, האם יהיה מותר להשתמש בזה מצד דין 'לא ילבש' ? תודה, ישר כח וכל טוב !

  2. רציתי לתקן את מה שכתב אלון. המכשיר שהמציאו לאחרונה- skarp לא מגלח את הזקן לצמיתות, הוא פשוט חותך את השערה בקו העור, כמו סכין רק עם לייזר, ולכן אין קשר ללא ילבש. האם זה נחשב דרך גילוח? נ.ב, זה צפוי להפוך למשהו מאוד פופולרי בעולם כי אין לזה תופעות לוואי של הגילוח הרגיל, כמו פצעים וכדו' וזו חברה שגייסה המון כסף. לכן לדעתי חשוב להתייחס לעניין כבר עכשיו, לפרסם פסק ברור. תודה ומועדים לשמחה.

  3. בסיטואציה שאתה מציג יתכן שיש בכך איסור של ממש, כיון שלא מדובר בהשחתה אלא בגילוח לכל דבר, אכן צריך לעיין בענין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל