לתרומות לחץ כאן

קיבלה שירותי ויזה חינם והזמינה טיסה בסוכנות אחרת בהסכמה

שלום,
ברצוני לשאול שאלה בדיני ממונות. פורסמה הודעה לגבי מבצע ויזה לארה"ב חינם בהזמנת טיסה ב-750 ש"ח לניו יורק בחגים ופניתי לסוכנת והזמנתי. שאלה אותי תקני אצלי כרטיס אמרתי בע"ה אקבל ויזה אז כן. היינו במו"מ לגבי עלויות כרטיס לאחר שויזה אושרה לי. בסופו של דבר מצאתי כרטיס זול יותר ממה שאמרה לי שלחתי לה הודעה שקיבלתי הצעה זולה לאותה טיסה ואסגור איתם הסוכנת כתבה לי – "בסדר".
אחרי שכירטסתי במקום אחר, אחרי 4 שעות הסוכנת מודיעה לי שמחייבת אותי ב-35$ עמלה להוצאת ויזה. שאלתי אותה מדוע הלא פניתי ליידע שאסגור בגלל עלות במקום אחר וכדי שלא אעבור על גזל (מהסיבה בדיוק שתעדכן אותי אם עלי לשלם) ענתה "בסדר" .
אמרה לי מה חשבת שאני עובדת חינם? עניתי שוודאי שלא אבל לכן פניתי אליה. אמרתי לה בשביל ששתינו נהיה מרוצות אעביר לך 100 ש"ח קצת פחות ממה שרצתה. אמרה שלא מבקשת 35$ שזה כ-120 ש"ח. אני מבקשת דעת תורה בענין. ברור לי שמגיעה לה תמורה אך מדוע לא עדכנה אותי בכלל בסכום העמלה שיהיה עלי לשלם? מדוע כשיידעתי שארכוש כרטיס ממישהו אחר לא התייחסה לעמלה?
ניתן לשוחח איתה כדי שתוכל להגיב ולהביע את הצד שלה בטל …
כל התכתובת ביננו מתועדת ושמורה אם ניתן לקבל מייל אוכל לשלוח את כל המו"מ ביננו
תודה לכב' הרב,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

את חייבת לשלם עבור הויזה. גם אם לא אמרה לך שאם תזמיני אצל סוכנות אחרת תצטרכי לשלם, הרי זה מובן מאליו. ואדרבה, היה מוטל עלייך לוודא שלא תצטרכי לשלם עבור הויזה.

ככל שיש לסוכנות מחיר קבוע לשירותי ויזה, את חייבת לשלם את המחיר הקבוע. אם יש אפשרות להוריד את המחיר במשא ומתן וכדו', את חייבת לשלם את המחיר המינימלי המקובל בשוק לשירות זה.

מקורות:

עיין רמ"א חו"מ סוף סי' רמו.

לעניין עלות הויזה כאשר לא סוכם מראש, עיין שו"ע חו"מ סי' שלב סעיף א ורמ"א סעיף ד שיש לשלם כפי המחיר הנמוך הקיים בשוק. ככל שיש מחיר קבוע בסוכנות זו הרי זה קובע כמו מנהג, עיין שו"ת אגרות משה חו"מ ח"א סי' עו.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל