לתרומות לחץ כאן

יוגה ביהדות

מה דעת ההלכה על תרגילי יוגה?

תשובה:

שלום רב

תרגילי יוגה שמטרתם התעמלות נכונה והרפייה הם בסדר גמור, אבל אדם שרואה ביוגה סוג של עבודת אלילים "דרך להתחבר לרוחניות מופשטת מסוימת", תחושה של ריקנות המאפשרת לחוש במעבר" ועוד כל מיני מילים שונות ומשונות שאין להן חיבור לבורא עולם, אינן לרוח היהדות. היהדות מאמינה בחיבור רוחני אחד ויחיד, בורא עולם, שהתגלה אלינו והורה לנו להתחבר אליו דרך לימוד התורה ושמירת המצוות. ככלל, היהדות מאמינה בכך שהאדם הוא עבד ה' ולא להיפך… תורות המזרח טוענות לכך שהרוחניות היא השלמה לאדם, כלומר האדם הוא המרכז והרוחניות משרתת אותו, היהדות כאמור מאמינה להיפך.

בהצלחה רבה בעבודת ה'.

הצטרף לדיון

22 תגובות

  1. לא הבנתי מקורות למה? אלו דברים הגיוניים פשוטים, אם הדבר מתאים לעבודת ה' זה בסדר אם זה עבודה אחרת אין בזה טעם.

  2. ביהדות מה שהרב אומר זה מקור בפני עצמו… אבל סברא פשוטה אם מצוה שעושים אותה שלא לשמה באופן שהיא קרדום לחפור בה איננה דרך טובה קל וחומר לעשות ספורט שהמטרה שלו להרגיש שהרוחניות משועבדת לי ואני המרכז.
    "תועבת ה' כל גבה לב"

  3. כיון שהמקורות של תרגלים אלו שורשם בעבודה זרה, וכל צורת המתיחות הם דרך להתחבר לאיזהשהו דבר רוחני, כגון לאל של השמש וכו' נראה שיש כאן חשש גדול של חוקות הגויים אם לא עבודה זרה עצמו. שמעתי מגר צדק שבא מאותן מקומות שיוגה הוא עבודה זרה ואי אפשר להפריד בין התריגלים והעבודה זרה. זו היא צורת העבודה וכל שתוצאות של רוגע ובריאות הוא דבר צדדי. אני חושב שעריכת תשובה בענין מאד מתאים.

  4. ככל הידוע לי הרב אלישיב אמר מפורש שיוגה זה ע"ז אחר שקיבל כמה וכמה הסברים מיודעי הדבר.לעומת זו הרב עובדיה יוסף שיש לו בת שהיא מאסטרית ביוגה סבר קצת אחרת.אבל יש לברר את הדבר לעומק

  5. מי שמעוניין, יש הסבר מפורט על הנושא באתר הידברות- חפשו את המילים "יוגה ויהדות".
    בכלליות, יוגה יכולה להיות כלי נהדר להתבוננות עצמית, לשיפור כח הבחירה של האדם ולכניעה אמיתית לה' יתברך, "דום לה' והתחולל לו".
    כמובן צריך להזהר מסממנים של ע"ז, אך ממה שהבנתי, היא לא פסולה מעיקרה.

  6. האם מותר להשתמש במוצרים ובמוזיקה המיועדת ליוגה, למרות שחלק גדול מהגויים (אינני יודע אם זה רוב או מיעוט) עד היום משתמשים בזה לעבודה זרה, כיוון שהמוכרים והמייצרים לא איכפת להם לאיזה תפקיד הקונים משתמשים?

  7. אם זה לא מיוצר דוקא לעבודה זרה, אלא גם סתם בשביל סוג של ספורט, אין איסור להשתמש מצד דין עבודה זרה, אמנם אם זה מאופיין ככזה אולי יש בזה חוקות הגויים, אינני יודע במה מדובר.

  8. אם אני צודק שהרבה אנשים משתמשים ביוגה כספורט ושחרור בלי כל ידע וקשר לעבודה זרה, אין איסור מצד עבודה זרה זה בטוח, לגבי חוקות הגויים, לא ברור לי מה הכלים הללו ומה הם מאפיינים כדי לקבוע.

  9. זה רק דברים שמרגיעים והרבה אנשים משתמשים בהם גם בלי שום קשר ליוגה (באמצע העבודה או לימודים, או לפני השינה). אין בזה צורה מיוחדת ליוגה דווקא, אבל רשום על זה שזה בשביל יוגה.

  10. האם מותר להשתמש בתמונות הפרח לוטוס שיש לזה משמעות מיוחדת בבודהיזם ועוד תרבויות. אני לא יודע אם זה ממש עבודה זרה אצלם או רק משהו שהם מחשיבים כ"קדוש", ואני גם לא יודע אם אלו שעשו התמונה התכוונו לזה.
    תודה רבה

  11. שלום רב
    המהר"ל מפראג מביא בספר שאגת אריה כי המתנות שנתן אברהם לבני קדם זה לא עבודה זרה אך לצערי הרבה מהגויים לקחו את המתנות לע"ז הרבה מהתנועות הן כן של ע"ז יש כיום מדיטציה יהודית שהן לפי האותיות ולפי נשימות של חיבור לאותיות התורה ולספירות ובתור אחד שעסק הרבה באומנות לחימה וגם ביוגה זה באמת הכי כשר שיש ונותן חיבור אמיתי להי יתברך לדוגמא כל תרגיל של אות זה כמו 10 דקות צי קונג או טאי צי . כל שאר הדברים שראיתי יש שם ניצוצות של ע"ז לכן יש לבדוק טוב טוב בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל