לתרומות לחץ כאן

רכבו נחסם בחניון משותף והשתפשף ביציאה מהחניון

לפני כמה שנים הגעתי לבקר ידיד טוב שלי בבנין שבו הוא גר והיה זה בשעות לילה המאוחרות וכשבאתי לצאת בסביבות השעה 7:00 בבוקר אני מגלה שחסמו אותי כנראה מחמת זה שחניתי שם ואני רוצה לציין שהחניה שייכת לכול הבניין כנראה. והעניין הוא שאני הייתי צריך לצאת בדחיפות ממש וכשניסיתי לצאת שיפשפתי את כל הרכב ומדובר ברכב יקר מאוד שהתיקון שלו עלה בסכום של 4,000 שקל שזה המון. רציתי לדעת האם יש לי עילה לתבוע אותו כיום: א. מחמת המקרה ב. מחמת הזמן. ג. ואני לא בטוח שיש לי ראיה אז יכול להיות שאני לא יוכל להוציא ממנו תשלומי נזק "המוציא מחבירו" אשמח אם תשיבו לי בהקדם!! יש"כ עצום…

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אין לך מה לתבוע אותו. מצד הדין החוסם פטור.
אם הוא היה מתכוון להזיק, היה עליו חיוב לצאת ידי שמים. אבל, ככל הנראה, הוא חסם אותך בגלל שהיה משוכנע שהרכב שלך זר ושאינך רשאי לחנות בבניין, או בגלל אי שימת לב, או בגלל שלא היה לו מקום חניה אחר וחשב שתכף הוא יחזור.

מקורות:

המבטל כיסו של חבירו פטור מדיני אדם וחייב בדיני שמים, משום שאין חיוב 'שבת' במשבית כלים, אלא בחובל באדם. עיין שו"ע חו"מ סי' שז סעיף ו, רמ"א סי' רצב סעיף ז וש"ך שם ס"ק טו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. גם במקרה שפטורים על נזק שקרה לחוסם תוך כדי יציאה. מכל מקום, אם הנחסם ניזוק, החוסם פטור. עיין שו"ע חו"מ סי' תיב סעיף ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל