לתרומות לחץ כאן

חתם על תשלום שהחוק אוסר לגבות

שאלה:

אני מנוי סלקום, פניתי לפני כמה חדשים לחנות סלולר ושאלתי אם יש תכניות זולות יותר, הוא הציע לי לעבור לחברת פלאפון במסלול זול יותר, עברתי לפלאפון וחתמתי לו על טופס והוא נתן לי נגן שלא היה שווה כלום, באותו יום התקשרו אלי מ'שימור לקוחות' של סלקום ועשו לי תכנית יותר טובה וחזרתי אליהם.
חזרתי לחנות ושאלתי אותו אם אני צריך להחזיר לו את הנגן, הוא אמר את הנגן לא, אבל בטופס שחתמת עליו כתוב שאם אתה עובר לחברה אחרת אתה צריך לשלם 100 ש' עבורי.
כידוע, לפני כמה שנים קבע משרד התקשורת שאסור לגבות כסף ממי שעובר מחברה לחברה, בררתי במשרד התקשורת ואמרו לי שבאמת אסור לגבות על כך כסף,הם בקשו ממני את הפרטים של החנות, כדי לטפל בעניין.
בררתי בחנות אחרת ואמרו לי שכך גובים בחנויות הללו, אבל כנראה שהכל לא חוקי.
חזרתי למוכר ובקשתי ממנו את הטופס עליו חתמתי או טופס דומה והוא סרב, ואמר לי מפורש שהטופס אינו חוקי אבל על פי דין מותר לו לגבות.
השאלה מה היא ההלכה בזה.
תשובה:
שלום רב,
למרות שהחוק קובע שאסור להם לגבות כל תשלום על זה. צודק בעל החנות שאם הוא עובר על החוק ודורש מראש תשלום על כך, שאתה חייב לו. החוק יכול לכל היותר לקבוע מנהג, אבל אם מסכמים משהו בפירוש, המנהג אינו רלוונטי כלל. ולמרות שלא קראת היטב על מה שחתמת, כבר נפסק להלכה שחתימתך מחייבת למרות שלא קראת (ראה חו"מ סי' מה). בפרט שלפי מה שאתה אומר, הנוהג בחנויות מסוג אלו שהם גובים על כך תשלום. אבל ברור שזכותך לדרוש ממנו לראות אם אכן חתמת על כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל