לתרומות לחץ כאן

שאלות בהשכרת רכב מחברה

שלום הרב,
ברצוני לשאול שני דברים בנוגע להשכרת רכב:
1. כאשר מחזירים את הרכב החברה דורשת שטנק הדלק יהיה מלא. קרה לי כבר שקיבלתי את הרכב עם מיכל לא מלא למרות שמד הדלק מראה על מיכל מלא. (רק מכמות מסויימת של דלק שחסרה זה מראה שחסר). שאלתי על כך את הנציג והוא אמר שהם רק בודקים שמד הדלק מראה על מלא.
לכן, מילאתי דלק כך שמד הדלק הראה שמלא לגמרי אך לא המשכתי מעבר לכך. האם זה בסדר?

2. כאשר השתמשתי ברכב נצמדתי מעט לרכב אחר ולכן היה פס של צבע על הרכב ששכרתי. לאחר מכן הצלחתו לנקות אותו ונראה לי שהצלחתי לנקות לגמרי אך יכול להיות מאוד שכן נשארה פגיעה קטנה אולם מצד שני אינני יודע האם אני יצרתי אותה או שגם המצב היה כך לפני כן (מדובר ממש בדברים קטנים) כאשר נקתי אז כן היו מעט גרגירים קטנים שחשבתי אולי הם של צבע של האוטו, אך גם אולי הם של הצבע שנדבק עליו מהרכב אליו נצמדתי. נציג החברה שבדק את הרכב לא התלונן על כך ומבחינתו הבדיקה עברה בסדר. האם אני נקי מכך? או שמא עלי לעלות את החשש למרות שיכול להיות שהם יטילו עלי דברים שאינני אחראי עליהם.
תודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

1. אתה צריך להחזיר איך שקיבלת את זה, לצורך כך הם בודקים ביציאה ובכניסה. אמת, אם היית מקבל רכב אם טנק דלק מלא לגמרי, ומחזיר אותו פחות, אבל עדיין לא ראו את המד יורד, זה גזל (אני לא יודע ממי, אם מהחברה או מהאדם הנוסף שישכור את הרכב, ויאלץ להחזיר מלא). אבל אם קיבלת פחות, מותר לך להחזיר עם מעט פחות דלק.

2. אין כל בעיה, אפילו אם ישנם בעיות קטנות ברמה הזו, הרבה פעמים אינם מקפידים, ולכן הם סומכים על בדיקת הנציג שבדיוק לשם כך הוא בודק. ואם הוא אישר את ההחזרה, אתה יכול להיות רגוע.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב, תודה על התשובה המהירה
    אשמח לבירור בקשר שאלה 1: אינני יכול לדעת אם טנק הדלק היה מלא לגמרי, שהרי הם דורשים שהמד יראה מלא וזהו.. לכאורה זהו התנאי שלהם ולכן אפילו אם קיבלתי מלא לגמרי,זה הרי לא מה שהם דורשים ברמה הפורמלית ?
    מה שכן, קרה לי שהמד דלק ירד בצורה לא פרופורציונאלית לנסיעה. לכן היה נראה לי שלא באמת היה מלא.

    והבנתי שכך עושים הרבה אנשים,אז אולי בגלל עצם הספק אני לא צריך להיות ה"מתחסד" היחיד.

  2. אם תוכיח להם שזה לא היה מלא לגמרי, הם תמיד יזכו אותך. רק מאחר שבמעמד השכרת הרכב, לעיתים לא ניתן להוכיח את זה, (אלא רק לאחר נסיעה קצרה), לכן הם מבקשים להחזיר בדיוק באותו מצב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל