לתרומות לחץ כאן

שכן שהזמין אינסטלטור לפתיחת סתימה בצינור משותף

בבניין נוצרה סתימה ופיצוץ בצינור המשותף. אחד הדיירים הזמין אינסטלטור שפתח סתימה, במחיר מופקע של 1100 ש"ח. הוא גם דרש מחיר מופקע עבור הזמנה של תיקון הצינור. לאחר בירור הזמינו אחר שתיקן הצינור, בחצי מחיר. הדיירים שילמו על זה כולם. עכשיו בעל הדירה הניזוקה, מבקש גם שנממן לו את פתיחת הסתימה, שעבורה הוא כבר שילם, מבלי שערך השוואת מחירים, ובלי שהתייעץ עם הוועד. לדעתי זה לא הוגן וזה טעות שלו. מה עלינו לעשות? מי אמור לשלם?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אם הוא לא ניסה ליצור קשר עם נציגות וועד הבית, אלא פעל על דעת עצמו, הדיירים חייבים לשלם מחיר מינימלי בלבד, השאר נופל עליו.

אבל, אם הוא ניסה ליצור קשר, ייתכן שהדיירים חייבים לשלם את מלוא העלות, תלוי לפי רמת הדחיפות.

מקורות:

עיין שו"ע חו"מ סי' קעח סעיף ג ששותף דינו כיורד ברשות וממילא הרי הוא רשאי להוציא הוצאות סבירות לטובת השותפים. אבל אם יש וועד בית בבניין דינו כיורד שלא ברשות ולא מגיע לו תשלום יותר ממה שהשכנים חסכו לעצמם. וכמו שכתב בשו"ת הרשב"א ח"ג סי' שצד לעניין יחידים שפעלו לצורך הקהל ע"ד עצמם, וז"ל: "ולפיכך אלו השלוחים, מצד שפרשו אותם העשירים, ואפילו היו רבים וגדולי עצה שבעדה, אם עשו שלא מדעת המוקדמין, לא עשו ולא כלום. ולא עוד אלא, שלא נאמרו דברים בשותף כיורד ברשות דמי, בכיוצא בזה, ואין דמיון אחד כולל אותם עוד. שאם כן, נתן הרשות ביד כל יחיד ויחיד מהצבור ולעשות מה שלבו חפץ בצרכי המדינה, ונמצאו כולם ביד כל היחידים".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל