ציפוי ניילון לספר תורה

ב"ה

שלום רב!

שאלתי היא בנידון צפוי לספר תורה, שכן נאמר לי משמו של אחד מרבני העיר בצפון הארץ (טרם שאלתיו בענין), שהוא פסל 5 ספרי תורה כאלו בלי לראות אותם. (דבר שקשה מאוד להאמין בזה).
לעומת זאת ראיתי שרבים מצפים את ספריהם ע"מ לשמור על כשרותם.
אודה לכם מאוד אם תוכלו להסביר את שיטת הצדדים, ולמה מקרה זה מתברר יותר חמור מטיפת שעוה שנפלה על האות, אמנם גוף האות נראה.

תשובה:

שלום רב

בשו"ת אגרות משה יו"ד ח"ב סי' קלג פסל ספרי תורה כאלו ואבאר: כאשר מדובר בלק בצבע שחור ברור שהדבר אסור, משום שהכתב העליון הוא הנחשב לכתב ספר תורה, ולק אינו דיו כשר. כאשר מדובר בלק שקוף, אין בעיה מצד דין "כתב על גבי כתב" אבל יש לחשוש שיש אותיות או חלקי אותיות שבעצם התקלפו מהקלף ועתה הן מוחזקות רק על ידי הדבק הזה, כך שבעצם חסר אותיות בספר התורה. כאשר מדובר בציפוי ניילון דק ולא בלק, יש בעיה אחרת, שהואיל ומדובר בבדר חיצוני שאינו בטל לספר התורה, כיון שהוא מונח שם בקביעות שי כאן תוספת על הנצרך, ותוספת כזו פוסלת. ספר תורה מורכב מקלף ודיו, ולא עוד.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל