לתרומות לחץ כאן

הרחבת דירה בדמי מפתח כשהשכנים מתנגדים

שלום, אנו קנינו דירה בדמי מפתח מעמותה, רצינו להרחיב את הדירה, הוצאנו רשיון בניה. הבנין הוא של העמותה וכל הדירות בבנין הם שלה, כלומר שנקנו בדמי מפתח, לכן לא היינו צריכים את הסכמתם להרחבת הדירה, (העמותה מוכרת לאנשים רק את הדירה ולא את השטחים מסביב) אנו רוצים להרחיב ע"ח הלובי, כך שישאר לובי די קטן. התחלנו בבניה ועל היום הראשון שכן אחד התחיל להפריע לעובדים ולסלק את אנשי מקצוע שלא יכלו לעבוד עם כל הבלגן שעשה כולל הזמנת משטרה, אחרי מס' שעות כשלא התיחסו אליו הוא הגיע לקבלן והראה לו שהוציא "צו הפסקת עבודה" מבית דין והלך, הקבלן מיד הפסיק את העבודה, אך אנו לא קיבלנו ולא ראינו את הצו!, שאלתי היא, האם זה ניקרא שיש צו הפסקה? מה כדאי לעשות, שהרי אם נמשיך בבניה אנחנו נפסיד פה שכנים ואם נעצור נפסיד הרבה מאוד כסף ועגמת נפש. יש לציין שהבנין מלא במשפחות עם ילדים קטנים שלא אומרים דבר, ויש רק 2 שכנים שמתנגדים והם כבר מבוגרים וללא ילדים קטנים, ניסינו לדבר איתם להגיע לפשרה, כסף, אך האפשרות היחידה היא הוא לבנות או לא לבנות (מדובר על חדר של 11 מ"ר בערך)

תודה רבה על תשובתכם,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

בעיקרון זה תלוי בנוסח חוזה השכירות. אם בחוזה כתוב שהעמותה רשאית לבנות ולהקטין את הלובי, היא רשאית גם לתת לכם רשות לבנות ולהקטין את הלובי.

צו הפסקת העבודה לא מחייב אתכם, אם לא הראו לכם את הצו. אבל, מאחר ושמעתם שיש צו, ראוי שתבררו על הצו ותקיימו אותו וגם תדונו על כך בבית דין, ובכך תרוויחו שהשכנים לא ימשיכו להפריע לבנייה וגם תחסכו נזק מהפסקת עבודה נוספת. כאשר בית דין מוציא צו הפסקת עבודה, הוא אמור לקבוע דיון מיידי. אתם רשאים להחליט אם לדון בבית דין זה או בבית דין אחר על כל התביעה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל