לתרומות לחץ כאן

לבוש בתפילה

לכבוד הרב שלום וברכה.
1)לתפילה אני הולך עם נעלים מכנס גינס וחולצת טריקו.אני יודע שלפני מלך לא אלך ככה וגם לא נראה לי שבאזורי מישהו ילך ככה לפני מלך אבל בישיבתי זה הלבוש שדורשים מאיתנו בסה"כ מכנס ארוך חולצה וזהו.האם ניתן ללכת כך?אני יודע שאם אבקש ללכת עם חולצה מכופתרת ומכנס של שבת אז אריב עם אמי בנוסף לכך היא זאת שאחראית על הבגדים בבית ויש לי בערך רק שתי חולצות מכובדות והיא לא תלך לניקוי יבש/תגהץ בעצמה כל יומיים.
אז האם ניתן ללכת כך לתפילה?יש לציין שבאזורי רבים הולכים כך לתפילה ורק החרדים לא.
2)יש לי נרתיק שחור לתפילין אותו אני שם בנרתיק שקוף.האם ניתן לשים בנרתיק השקוף(מחוץ לשחור)
כסף או דברים נוספים?

תשובה:

שלום רב,

1. לעניות דעתי לא כדאי לעשות מהומות על דבר כזה. אן לדעתי הטיעון שלך נכון. אבל לא בכדי "לעשות מהומות"… ברשותך, אסביר את דברי:

עיקר הענין כשאנו עומדים בתפילה הוא לא הלבוש שיהיה "מלכותי" כאילו אנו עומדים לפני מלך. אלא הרגשת הלב, אדם צריך להרגיש כאילו הוא עומד לפני מלך, ועוד לפני מלך מלכי המלכים. וכך ראוי ורצוי להתפלל. לכן, לפעמים הלבוש אינו קובע שכך עומדים לפני מלך, אלא אם אדם ילבש בגדים מכובדים דווקא לפני התפילה יש בכך סימליות שתשפיע על כוונת הלב. לכן. בסיטואציה שאתה נמצא בה, לא כדאי לעורר תרעומת בביתך, שהרי העיקר ממילא הוא הצורה בה אתה עומד בתפילה, כוונת הלב בתפילה. ואין לי כל ספק שתפילתך זכה ומקובלת.

2. בנרתיק השקוף אין בעיה לשים שם דברים אחרים, זה נחשב "תשמיש דתמשמיש של קדושה" מה גם שגם בנרתיק התפילין עצמו יש לעיין מה מותר לשים שם ומה אסור, משום שלמעשה קופסאות התפילין כבר מכסות את התפילין עצמן. ראה פסקי תשובות סי' מב.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. וכשאגדל אצטרך ללבוש חולצה מכופתרת וכו' אפילו שאני לא הולך בו ביום יום או שאפשר להסתפק במה שאני הולך בו עכשיו וכך מקובל ללכת אצל הדתי לאומי(גינס נעלים וחולצת טריקו קצרה)?

  2. פרט חשוב שלא אמרתי הוא שהורי גרושים.
    מה שדיברתי היה אצל אמי אבל אצל אבי אני לא יודע מה תהיה תגובתו וגם אם יסכים אני לא יודע אם יש לו את היכולת לעשות זאת.
    לומר לו או לא?

  3. לכבוד הרב שלום וברכה.
    1)האם מותר לשפוך חלב שלא ישתמשו בו לכיור הבשרי?ומה לעשות אם עשיתי את זה?
    2)קראתי שאסור לפסוע פסיעה גסה אבל אני אדם שהולך יחסית מהר זה מותר?

  4. אסור לשפוך חלב לכיור הבשרי, אם נשפך כאשר הוא קר, אין בעיה, רוחצים את הכיור היטב במי ברז קרים וכך גם כלים שנמצאים שם והכל בסדר, אם היה החלב חם, יש להכשיר את הכיור על ידי עירוי מים רותחים מקומקום ואם היו בו כלים הם טעונים הגעלה. כל ההכשרה תעשה 24 שעות אחרי השימוש האחרון החם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל