בס"ד
שלום כבוד הרב,ברשותך אבקש לשאול 2 שאלות:
1) אם נאמר בשיחה על אדם שהוא חסר ביטחון שלא בפניו,לא חלילה כדי לפגוע בו או להמעיט מערכו אלא כדי להסביר מדוע הוא חושש לעשות פעולות בחייו האישיים,האם יש בכך לשון הרע?
2) השבח לאל,אני חוזרת בתשובה עוד מעט שנתיים.לפני החזרה בתשובה עשיתי 2 קעקועים על גופי. אני מתחרטת על המעשה מכל הלב ושאלתי היא,האם חובה להסיר אותם? הסיבה לשאלתי היא כלכלית בלבד
תודה רבה ומחילה על הטירחה
תשובה:
שלום רב
1. מסתבר שכיון שמדובר בגנאי של ממש זה לשון הרע, ואין היתר לומר זאת אלא כשהדבר נעשה לתועלת, כמו להסביר לאדם שרוצה להעסיק אותו שהוא לא כשיר לעבודה מסוימת או כדי לחלץ אותו עצמו מהמיצר, אבל סתם לפטפט עליו בשביל הכיף, נראה לי לשון הרע קלסי ביותר…
2. אין חובה להסיר קיעקוע, יש איסור לעשותו. אך אם רוצים להסירו ניתן לעשות זאת על ידי לייזר אבל חלילה לא על ידי קיעקוע אחר בצבע הגוף וכדומה, שאף זה אסור מהתורה.
בהצלחה רבה בדרכך החדשה!
בס"ד
תודה רבה כבוד הרב על תשובותייך. במחילה מכבוד הרב,האם תשובה שלימה בעזרת השם יתברך מועילה לכפר על עשיית קעקועים?
בלי שום ספק! גדולה תשובה שהיא מגעת עד כסא הכבוד!! זכית!
השאר תגובה