לתרומות לחץ כאן

רמה דתית אצל בן זוג

שלום רב , אני מתחבטת מאד בימים אלו לגבי הרמה הדתית של הפרטנר המתאים לי . אני חוזרת בתשובה בת 35 . הגרוש שלי היה מוגדר מה שמכונה דתי לייט ואני יודעת שזה הפריע לי , רציתי שיתחזק יותר ושילמד יותר וכו העניין הוא שיש דברים שהייתי רוצה מתי שהוא להגיע אליהם מבחינת רמה מצד שני אני עוד לא שם עם זאת אני פוסלת בחורים שהם ברמה שלי למרות שהחזקים יותר אולי פחות מתאימים לי כרגע . אני מנסה למצוא מישהו כמוני בערך עם כוונה להתחזק אבל לעיתים זה פתאום מלחיץ אותי ואני נכנסת לבלבול עם עצמי ולא מצליחה לקבל החלטה מה בדיוק אני רוצה . כיצד ניתן להחליט מה נכון לי? שוחחתי לא מזמן עם בחור שלומד פעם בשבוע ובשאר הימים לומד לבד מנהל אורח חיים דתי פסלתי אותו כי אמר שהרמה הנוכחית מתאימה לו וטוב לו כך כאשר מבחינתי הרמה הנוכחית שלו היא מתאימה בדיוק רק עצם העובדה שלא שואף מעבר גרמה לי לפסול אותו ואני לא יודעית אם אני עושה נכון… מה לעשות? … בתודה מראש…

תשובה:

שלום רב,

אכן את נשמעת מבולבלת מעט.. מחד את מעידה על עצמך שאת נמצאת ברמה מסויימת, ומאידך, את שואפת להגיע לרמה אחרת. תמיד אדם צריך לשאוף ליותר. אבל גם צריכים להיות ריאליים. ישנם אנשים שאצה להם הדרך, ובסופו של דבר נופלים או מסתבכים ואינם יציבים.

נאי לא בטוח שנהגת נכון בכך שדחית את אותו בחור. אם הוא ברמה שלך פחות או יותר. ובעיקר, בעל מידות טובות, נדמה לי שהיה חבל לפספס אותו. את היית צריכה לומר לו בדיוק את מה שאת כותבת כאן. כלומר, שהשאיפה שלך היא להגיע לרמה גבוהה יותר. ולראות אם זה נוח לו והוא מרגיש שהוא יכול לחיות עם זה.

הרבה אנשים משתנים במהלך חייהם. גם את השתנית לגמרי מאד שחר ילדותך כפי שאת מעידה על עצמך. גם אדם שאומר היום שטוב לו עם מצבו. בהחלט מחר יכול לומר אחרת… העיקר אם יש לו מידות טובות והיום נראה שהוא מתאים לך. נראה לי שאם השאיפות שלכם אינם בדיוק זהות היום. זו סיבה לדחות.

שיהיה בהצלחה ושבת שלום

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ראשית תודה על התגובה . אבל אם הוא אומר לי בפירוש שכך טוב לו ואין לו שום רצון לשנות זאת למשל שנושא הנידה בשבועיים האסורים שאני רוצה לפחות לנסות להימנע ממגע הוא אומר שאין מצב שיוכל לאמץ את הכללים האלו במלואם לעולם . אומנם בנישואי לא ממש הקפדתי להימנע לחלוטין ממגע אבל יש בי את הרצון להצליח בכך בע"ה בעתיד . אז אומנם אנחנו באותה רמה כיום ואין לי מושג מה יהיה בעתיד אבל לי יש את הרצון ולצד השני לא . האם הרצון הוא פער מספיק כדי לפסול? זו היתה כוונתי

  2. ממש לא הבנתי כך. אם הוא אומר בפירוש על הלכות פוסקות "שהוא לא יכול לאמץ את הכללים הללו". נראה לי שמגיע לך באמת בחור רציני יותר. ובעזרת ה' הוא יגיע מהר!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל