לתרומות לחץ כאן

האם האישה מחוייבת לעשות טיפולי פוריות?

שלום וברכה,
ברצוני לשאול שאלה שחשובה לי מאד.
יש לי בעיה בפוריות (קלה יחסית ב"ה) להריון הראשון נכנסתי לאחר טיפול רפואי.

כיום בתי בת שלוש, כמובן שאני חפצה בילדים נוספים, אך באופן עקרוני בתקופה זו קשה לי להתחיל עם טיפולים והקושי הפיזי והרגשי הנלווה מכך.
האם יש חובה לאישה – מבחינה הלכתית – להתחיל טיפולי פוריות ע"מ ללדת עוד ילד? אם התשובה היא כן – בעצם מאיזה גיל עלי להתחיל לשאול ברופאים?
אודה מאד לתשובתכם, אשמח לפירוט.

תשובה:

שלום רב,

אין חובה לעשות טיפולי פוריות. כך כתב במנחת שלמה ח"ג סי' קד. (אמנם שמעתי שהיום הגר"מ שטרנבוך אומר שיתכן שחייבים לעשות טיפולי פוריות לצורך קיום מצוות פריה ורביה. אבל יתכן שהוא אומר זאת רק כדי לחדד את השאלה האם מותר או אסור. כלומר, במקרה שבני הזוג רוצים).

תשובה זו נאמרת גם לבי הבעל שהוא מחוייב במצוות פריה ורביה. אולם אם הבעל רוצה עכשיו עוד ילדים, והאישה מסרבת. כאן איני יודע מה לומר האם יש חובה לאישה או לא. מצד אחד, כאמור, אדם אינו מחוייב ללדת ילדים בצורה זו. מאידך, האישה משועבדת ללדת ילדים. כלומר, זו חובה של האישה כלפי בעלה. אמת, בעבר ודאי שחובה זו לא כללה צורך בלידה בצורה זו. אבל היום שהנושא כל כך מפותח ומקובל, וכל בני זוג שנתקלים בבעיה פותרים אותה בעזרת ה' בטיפולי פוריות, או בכל אופן מנסים. יתכן שחובה זו כוללת גם את האופן הזה.

אבל אין ספק שהדרך הנכונה היא להגיע להסכמה בין בני הזוג, מצד אחד כמובן הם רוצים ילדים. ומצד שני, צריכים לזכור שהאישה עוברת תקופה לא קלה, הן בפן הפיזי, והן בפן הנפשי, לכן ודאי שהדרך הנכונה היא להגיע להסכמה ביניהם.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל