לתרומות לחץ כאן

הזמן המדויק של פדיון הבן

שאלה:

ילד נולד ביום שלישי שעבר 19.05.15 ב5.00 לפנות בוקר. לדעתי חל פדיונו ביום חמישי בבוקר לאשכנזים ע"פ דעת הש"ך וכבר בליל חמישי [יום רביעי בלילה לאחר צאה"כ], לפי הספרדים. לא שייך כאן חומרת הפת"ש של כט יב תשצ"ג דזמן זה כבר עבר בליל חמישי.
ואם פשוט וברור שאסור לפדותו ביום רביעי אפ' לאחר שעברו כ"א יב תשצ"ג, דלקולא לא שייך לחלוק על השו"ע ורמ"א ומג"א ועוד אחרונים דאסור לפדות לפני שעברו ל יום, דהיינו ביום לא, ולא משגחינן בכט יב תשצג, לקוךלא אלא לחומרא לפי הפת"ש.
תודה רבה לאשר את הדברים.
תשובה:
שלום רב,

שלום רב, אכן כדבריך, המנהג הפשוט בין לאשכנזים בין לספרדים שלעולם לא פודים לפני יום ל"א, גם אם עברו כ"ט י"ב תשצ"ג,

ראה שו"ת חתם סופר אורח חיים סימן פ"א ובליקוטים סימן ז', ובשו"ת עונג יום טוב יורה דעה סימן ק"ג וכן נקטו גם ברב פעלים יורה דעה סימן מ"ט ונ' שדי חמד בללים מערכת פ' כלל ל"ט שו"ת יביע אומר חלק ה' יורה דעה סימן כ"ה וראה בזה עוד בשו"ת גנת ורדים יורה דעה כלל ו' סימן י' ובשו"ת צל הכסף ח"ב יו"ד סי' ו. וכן הורה הגרש"ז אויערבך והדברים פשוטים וידועים.

לגבי הפדיון בלילה, אכן ציינתם נכונה את מחלוקתם של הש"ך והברכי יוסף, שלדעת הש"ך ממתינים ליום ולדעת הברכי יוסף שם בסי' שה ניתן לפדותו כבר בלילה.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל