לתרומות לחץ כאן

עובדת במקום ממשלתי שהמנהלת מאשרת לה לצאת לסידורים

שלום,
אני עובדת במקום ציבורי ממשלתי.
לפעמים אני צריכה לצאת לסידורים והמנהלת הישירה שלי מאשרת לי.
מצד שני בתקנון העבודה כתוב שאם יוצאים לא לצורך עבודה צריך לדווח ואז מורידים במשכורת.
האם עלי לדווח או שאישור המנהלת הישירה זה בסדר ?
תודה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

באופן כללי אם המנהלת מאשר לך, זה בסדר מבחינתך. גם בכספי ציבור מותר וראוי לנהוג עם העובדים בקצת וותרנות כדי שהם יהיו מרוצים ויעבדו טוב.
אם נראה לך שהמנהלת ממש מזלזלת בתפקידה ובודאי שהממונים עליה לא היו רוצים שתתן אישורים בקלות, את לא יכולה להסתמך על האישור שלה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה על התשובה.אני מוסיפה שאני לא מרבה לצאת, רק ממש למקרים בודדים וחשובים ולא חלילה לקניות וסתם דברים מיותרים.האם זה במסגרת מה שכתבת שזה בסדר?

  2. לצערי אתם טועים בהחלט.

    אין לממונה כל סמכות לאשר יציאה פרטית מכל סוג שהוא. מי שמתנהג כפי שתואר בשאלה, חשוף לדין משמעתי בנציבות שירות המדינה. הדברים אמורים הן לגבי הממונה והן לגבי העובד. כמובן שחטאו של הממונה בהקשר זה חמור יותר מבחינת דיני המשמעת.

    להרחבת הדעת בנושא אוסיף, כי, חל איסור גמור לצאת ממקום העבודה גם לצורכי המשרד ללא מעבירים כרטיס. כאשר יוצאים לצורכי העבודה, מדווחים על "יציאה בתפקיד" ובסוף החודש מצרפים טופס יציאה בתפקיד ובו מפרטים לצורך מה יצאו ומחתימים על כך את הממונה. כמובן, שטופס זה אפשר למלא רק כאשר באמת יוצאים לתפקיד. הגוף היחיד שיכול לאשר חריגות מסוג זו הוא נציבות שירות המדינה. הנציבות עושה זאת, לדוגמה, במצב בו משרד ממשלתי נמצא במקום שבו אין קפיטריה, הנציבות עשויה לאשר יציאה מהעבודה לחצי שעה לצורך ארוחת צהריים. כמובן שגם אז הדבר ייעשה באמצעות החתמה של שעון הנוכחות וטופס יציאה בתפקיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל