לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מקח טעות ברכישת רכב

רכשתי רכב משומש לפני כמה ימים. לדברי המוכר הוא במצב תקין לחלוטין פרט לידיות שלוש דלתות שהן שבורות. הוא הבטיח לשלוח מתקן. בנסיעות הניסוי התגלה שהמזגן אינו מקרר והוא קיבל עליו לתקן גם זאת.הסכמנו על מחיר הקנייה וכתבנו זכרון דברים בו הובהר שאני קונה רכב במצב תקין וראוי לנסיעה. רציתי לעכב בידי סכום כלשהו עד שיתוקנו הדברים אך הוא התעקש וסירב לי עד שילמתי לו במזומן את כל הסכום.
בהיות שביקשתי שהתיקונים הנ"ל ייעשו מיד הוא הפנה אותי למוסכניק בבית שמש לשם הסעתי את הרכב.
למחרת הוא מודיע לי שהרכב מקולקל לגמרי עם מנוע חלש ביותר, בעיות קשות בהגה ובקיצור פח זבל שעלול להשתתק תוך זמן קצר ושלא שווה להשקיע בו פרוטה. המוכר מתעלם מתביעתי להחזר כספי. הוא טוען שמבחינתו הרכב תקין והוא מספר שנקרא למילואים, הוא מסרב לקבל את שיחות הטלפון שלי ואינו עונה למסרונים שאני שולח לו. שאלתי האם יש בכל זה עילה לתביעה ומה לעשות אם הוא מסרב לבוא לדין תורה?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

ודאי שיש בכך עילה לתביעה.

לא בהכרח שבית דין אמור לקבל את חוות הדעת של המוסך בבית שמש כעובדה שלא ניתן לערער עליו. ייתכן שבית דין יבקש חוות דעת ממומחה שימונה מטעמו. אבל, העובדה שהמוכר הפנה לאותך למוסך בבית שמש, ודאי יתרום שבית דין יתחשב בחוות דעתם.

יש לתבוע את המוכר לבית דין ואם יסרב להגיע תקבל רשות לתבוע אותו בבית משפט. ככל שברור שאין שום סיכוי שהמוכר יסכים לדון בבית דין, יש מתירים לתבוע ישירות בבית משפט. אבל, לא כל מי שאומר שלא רוצה לבוא לבית דין אכן עומד בסירובו לאחר שבית דין מזמין אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל