שלום כבוד הרב!
חברי מסיים מחר חודש אבלות על אביו.
האם הוא רשאי להתגלח לפני ל״ד בעומר.
הוא לא היה נוהג לגדל זקן בעומר.
מה המקורות לדין זה?
בברכה
תשובה:
שלום רב,
אם הוא לא "נוהג" לגדל זקן בימי העומר, מדוע זה מעניין אותו אם השנה מותר לו. ונניח שהתשובה תהיה שמותר לו לגלח, מה עם שאר הימים? האם הוא יקפיד שלא להתגלח בשאר ימי הספירה?
לעצם השאלה, אדם שסיים את אבלותו באמצע ימי העומר רשאי לגלח, ואינו צריך להמתין עד לאחר ימי העומר. אולם לא כל כך הבנתי מה הכוונה שהוא אינו מקפיד על איסור גילוח בעומר, אני לא מכיר יהודי שפטור מזה… כמו כן כאן מותר לו לגלח רק פעם אחת, הפעם השניה רק לאחר ל"ג בעומר.
מקורות:
ראה סי' תצג בשערי תשובה ס"ק ג' שהביא את החיד"א בשם הזרע אמת, שמותר. אולם בשןו"ת נאמן שמואל סי' מא לא נראה כך, אבל לדינא ניתן להקל.