לתרומות לחץ כאן

פרשנות שיר השירים – המשך

שלום,
אתמול שאלתי אתכם כך:
לצערי הרב אמרתי לאדם חילוני שחז"ל אמרו לנו שזו עבירה לפרש את שיר השירים בצורה שנשמעת (אירוטית בין גבר לאישה), אשמח לשמוע את האמת המדוייקת כי הבטחתי לתת לו אסמכתא בעניין…

עניתם לי כך:
תשובה:
שלום רב

ברגע שאתה מאמין בדברי חז"ל שפירשו זאת כמשל לקשר שבין עם ישראל לבורא עולם, ברור הדבר שמי שמפרש זאת בצורה שפלה כל כך ורדודה, עד שדומה שאף אדם תרבותי גם לא הריק ביותר לא יכתוב כך על אשה, מחלל בכך את הקודש, ואת זכרו של שלמה המלך שהיה קדוש וטהור ואחד מהדמויות הנשגבות בהסטוריה היהודית. אינני חושב שצריך מקור לכך, כל מי שמאמין לדברי חז"ל שאין זה הפירוש האמיתי מבין מעצמו שזהו עוול גדול לעוות כך את משמעותם המרוממת של הפסוקים.

אם כך – מניין אנו למדים ששיר השירים הינו אודות הקשר בין כנסת ישראל לבורא (מקור). כמו כן, מה שם העבירה של סילוף שיר השירים.

תשובה:

המקור לכך אינו אחד. אם תפתחי מדרש רבה שיר השירים תראי שכל מדרשי חז"ל על פסוקי שיר השירים הם ברוח זו, וכן כל הפרשנים למן הקדומים ביותר כמו רש"י ושאר ראשונים ועד אחרוני האחרונים כולם ידעו כך. כך שיש לנו עדות של לפחות 2500 שנה ברצף שכך היא משמעותם של הדברים. ממילא לפרש באופן נמוך ורדוד כל כך זה חילול הקודש, ואם אמרו חז"ל שהמבזה תלמידי חכמים אין לו חלק לעולם הבא, ודאי שהוא כך גם לגבי שלמה המלך ע"ה. כמובן כאן מדובר בשגגה ובעז"ה לא יגרע חלקו של הטועה בזה, אבל אני מעמיד את הדברים על חומרתם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל