לתרומות לחץ כאן

המשך – מכירת חמץ

שלום וברכה, שלחתי אליכם שאלה וקיבלתי תשובה בקישור הזה: http://din.org.il/2015/03/30/שאלות-בענייני-מכירת-חמץ-2/

יש לי כמה שאלות לגבי התשובה: בהקשר לשאלה א, האם הרב המוכר לא נוקב בפני הגוי בסכום כסף לפי מספר הנרשמים? כך שאם הגוי יגלה שמספר הנרשמים גדול יותר משום שיש כאלו שנרשמו פעמיים יש חשש שלא יסכים לקנות?
לגבי שאלה ב, החמץ שמכרתי נמצא בדירה בתוך בניין עם חצר מגודרת ושער נעול, ואיני נמצא שם כל החג אלא בעיר אחרת, האם המכירה תופסת?
עוד שאלה, כתבת שניתן לאתר אותי לפי השם והכתובת ולא חייב מספר דיקה, אך במקרה הנוכחי איני יודע אם הגוי יוכל לאתר את מספר הדירה משום שהשער בד"כ נעול וגם הדיירים לא יהיו שם בחג, וגם אם יוכל להכנס לבניין השם שלי לא מופיע על הדלת או בתיבת דואר.
תודה.

תשובה:

שלום רב

1. הרב קובע עם הגוי שיתחשבנו איתו לאחר החג על כל חמץ שיקח לפי שוויו, כך שאין כל בעיה.

2. כדאי לציין בשטר ההרשאה אצל הרב את מספר הטלפון שלך, כדי שאם הגוי ירצה לקחת חמץ הוא יוכל לאתר אותך בטלפון ולקבל ממך מפתח. השיקול אם שווה לו לטרוח עד אליך לקחת מפתח זה חשבון של הגוי. הכי מהודר אם תשאיר מפתח בעיר מגוריך שכביכול תוכל לאפשר לגוי באמצעות הטלפון לקחת אותו בנקל. מסתבר שבכל מקרה המכירה חלה גם כך בדיעבד ללא טלפון אם אינך יכול להשיג את הרב. לחילופין אתה יכול לבצע שוב מכירה דרך דף הבית שלנו עם ציון מספר הטלפון, אין כל בעיה למכור חמץ אצל שני רבנים, גם זה מהטעם האמור בסעיף 1.

3. מסתבר שמספר הבנין ניכר וידוע, ואם הגוי ירצה הוא יקבל ממך הסבר מפורט בטלפון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל