לתרומות לחץ כאן

האם ההורים יכולים לתת עבורי צדקה שאני חייב לתת?

שלום,
לעניין מעשר, צדקה, מתנות לאביונים בפורים, קמחא דפסחא וכדומה:
במצב שההורים מממנים את כל צרכיי (בתקופות שאין הכנסה כלל או בתקופות שיש הכנסה חודשית אבל הכסף לא בשימוש אלא בחיסכון (ההורים ממש מתעקשים לממן את צרכיי ומבקשים שמשכורתי מעבודה תופקד בחסכון שישמש אותי בעתיד כשאקים בית משל עצמי, וזאת למרות שאני הרבה מעל גיל 18 אך עדיין לא נשואה). האם אני יוצאת ידי חובת הנ"ל או נהנית מהזכות או הסגולה של נתינת הצדקה כשאני משתמשת בכספי הוריי ותורמת בשם עצמי ובמו ידיי או שעליי להשתמש בכסף שעמלתי עליו למרות שהוא מיועד לחסכון לבקשת הוריי והכסף לא משמש למחייתי כרגע? או שאני בכלל פטורה מלעשות זאת בשם עצמי ומספיק שהוריי עושים זאת בשם עצמם ואני יוצאת ידי חובה? האם יש הבדל אם אני תורמת מכספם בידיים שלי או שהוריי תורמים בשמי בנוסף לתרומה בשם עצמם?
בתודה מראש

תשובה:

שלום רב,

יש לך הורים נפלאים!
הורייך יכולים לתרום עבורך, אבל זה צריך שיהיה ברור שהם תורמים עבורך, ואז הצדקה נחשב ממך. אבל כדאי לעשות זאת בעצמך לפחות בחיובים כמו מתנות לאביונים, כדי שאכן יהיה ברור שהכסף שלך הגיע לידי העניים. כמו כן אם הם נותנים לך כסף הוא נעשה שלך ואת יכולה לתרום ממנו.
אולם לענין מעשר כספים. יש לך חובה לעשר את הרווחים שאת מרוויחה. אם ההורים נותנים צדקה עבורך, 10% מהרווחים שלך, זה מצויין, אבל אם לא, עלייך לתת מעשר משלך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל