אישות והיריון לאחר הגירושין

רבני בית ההוראה
כ"ד אדר ה'תשע"ה

התגרשתי מאישתי כי האהבה חנוקה מאד איתה,ומצערת אותי מאוד,רק מבקשת וכו’
טענות אין ספור ואשר קרו והוכחו לי לפחות ולמשטרה -בקיצור
אהבת הגוף יש אבל הנפש היא הקובעת וסולדת ממנה ,עשרות ניסיונות נעשו ולא צלח
האשה דוחפת תמיד ליחסים בכל מפגש וכל הזדמנות ,היא מטורפת עליי מאוד
וזהאיך אני יכול ל לא מעניין אותה ההלכה
אני נפלתי איתה ליחסים עכשיו היא בהיריון
ומאוד רוצה להביא תילד/תאומים
1.מה עושים???
2.הילדים באומנה בגלל המשבר הנישואים,
לי מעניין כולם,אך יכול להתייחס ל-1 שהוא שלי,ה-2 הנותרים שלה מנישואים קודמים
איך ההלכה תתיחס פה למיכלול???
3.ההורים שלי לא יאהבו שישמעו זאת עקב היתעללות האשה בי ,וניצולי
והכי חשוב שלא מכבדת אותם(חצופה)
ומה עושים בזה משום כיבוד הורים??
ויש לציין שגם אחיותיי לא מתחברים לדמות
4.איך אני יכול להשתחרר ממנה רגשית אם היא תוקפת אותי מינית אגרסיבית/שמפתה בצורה אחרת כל פעם מחדש,ואני נופל מחדש
ז”א משקם את עצמי??
5.איך אני יודע שזה אכן הילד שלי והיא לא זינתה??

תשובה:

שלום רב,

ראשית, מצער מאד שאתה נופל כל פעם באיסור כזה. חז”ל קבעו לנו הרחקות שיש לקיים בין גרוש לגרושתו. ומי שלא מקפיד על הרחקות אלו, לצערנו כפי שאתה רואה, נופל פעם אחר פעם. בכל פעם שאתה מקבל החלטה “לא עוד” אתה מוצא את עצמך נופל שוב. כנראה שחז”ל הבינו שתמיד במקרים אלו אדם יכול להתפתות ולא לדעת לעמוד על דעתו, ולכן קבעו הרחקות מסויימות שעליהן אתה חייב להקפיד מכאן ולהבא.

1. מה עושים? הפלה זה ודאי לא בא בחשבון זה אסור, וגם האישה אינה רוצה.

2. לגבי הילדים מהנישואין או מנישואיה הקודמים, לא ברור לי בדיוק לשאלתך בזה, למה כוונתך, מה הספק איך להתייחס אליהם.

3. כעת אינך נשוי לה, ואין כל ספק בענין, עליך לכבד את הוריך כראוי, ואין כבר היום מי שיפריע לך בזה.

4. אני חושב שעל כך השבתי בראשית התשובה. חז”ל קבעו הרחקות. ועליהם יש להקפיד ובעזרת ה’ אם תקפיד עליהם לא תפול שוב, איתה והיא גם לא תוכל לפתות אותך יותר. פשוט יש להתנתק.

5. אכן לא בטוח כלל שההיריון בא ממך, אתה צריך לדעת את זה. מאחר שאתם לא גרים ביחד, בדיוק כפי שהיא מפתה אותך היא יכולה לפתות גם אחרים, או שאחרים יפתו אותה. לכן גם לא יוכלו לחייב אותך מזונות על הילד הזה, שאתה מסופק אם הוא שלך. שהרי דין הוא “המוציא מחברו עליו הראיה”.

לגבי בדיקת רקמות, אני לא בטוח כלל שיאשרו לערוך בדיקה כזו. משום שאם נהגתם לקיים מידי פעם יחסי אישות, נפסק בשו”ע (אבה”ע סי’ קמט) שחוששים לקידושין, והיא זקוקה שוב לגט, כלומר, יש חשש אולי אתם שוב נשואים. אני לא רוצה להכנס לשאלה זו. אלא רק לציין, כי בגלל הנושא הזה, עלול להיות איזה חשש ממזרות אם יוכח שהילד אינו ממך, ולכן ספק גדול אם יאשרו לערוך בדיקת רקמות. בגלל שעפ”י החוק אין לערוך בדיקת רקמות במקרה שיש חשש לממזרות.

5 תגובות

    אריאל:

    1.ברור שאינה רוצה ,היא מטורפת עליי אבל אני סובל ממנה והילדים ולכן התגרשתי
    5.ז”א עדיף שיהוה מונח לשלי כדי שלא יהיה ממזר
    ואם לא יהיה דומה ??
    6.ואוליי עשתה פונדקאות,ומנסה לסחוט אותי אצלה כל האפשרויות פתוחות,היא בחובות אין סופיים!???

    אריאל:

    בכל אופן אעשה תשובה
    אין לי לדעת דרכיו יתברך
    קשה לי ומצער אותי מאד כשנופל
    תודה רבהה רבה

    רבני בית ההוראה:

    הסיכוי שהוא ממזר, הוא קטן ביותר. הסיבה שהיא זקוקה לגט ברוב המקרים הוא חומרא. אבל די בסיכוי קלוש כדי שיסרבו לאשר לכם בדיקת רקמות.
    דומה או לא דומה, מבחינה הלכתית זו לא ראיה לכלום.

    אריאל:

    מבחינתי כשהיינו יחד היה רצון על תנאי שהיא באמת עברה טיפול טוב ואז אם כן להישאר איתה אך בזמן שנתתי נלכדתי לפיתוייה ובעילתי לצערי היתה מושטטת על הנאה ושיכרון חושים מלשונה החלקלקה
    וחזרה לסורה ולהיתנהגותה הרעה כלפיי כעבור פחות מחודש,ולא הייתה גמירות דעת לחזור
    האם ללכת לבית הדין ולדווח לעשיית גט חדש??

    רבני בית ההוראה:

    כן. כדאי לברר את הנושא בביה”ד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *