לתרומות לחץ כאן

בורר בשני מיני מאכל / זמן סעודת היום בשבת

שלום לכבוד הרב. בסעודת שבת הביאו לי לאכול בצלחת עוף וכל מיני דברים. והכל בשבילי נחשב כאוכל. אבל היה ילד בשולחן ליד שבא לאכול כי אבא שלו אמר לו בו לאכול והוצאתי את העוף מהצלחת שלי בשבילו. ובסוף הוא לא אכל. נכנסתי לספק האם חלילה אני עובר על בורר לאחר מעשה. ואז אחרי חמש דקות אכלתי את העוף. האם זה נחשב שעברתי על איסור בורר בשבת?2. אותו מקרה לפני שבועיים שכל האוכל היה בשבילי אוכל ולא פסולת. רק שהוצאתי לצלחת אחרת בלי דעת האם זה נחשב בורר בשבת? 3. סעודה אחרי חצות היום כי התפילה נמשכה עד כחצות האם אפשר לכתחילה? שבוע טוב ותודה רבה לרבני האתר שעונים על השאלות ומיישבים את הדעת ה' יברך אתכם.
תשובה:
שלום רב
במקרה הראשון ודאי לא היה חשש של בורר כיון שהוצאת את העוף למטרת שימוש מידי אלא שלאחר מכן הילד סירב לאכול. במקרה השני הדין כך, אם הוצאת את המאכל כדי לשומרו לפעם אחרת, ומדובר בהפרדה של שני מיני מאכל שונים, יש בכך איסור בורר, אבל אם הוצאת את זה כדי לאכול בהמשך הסעודה או לצורך אדם אחר שיאכל זאת עוד מעט, אין בכך בעיה, וכן כאשר מדובר באותו מאכל המונח בצלחת אלא שהפרשת חלק ממנו לצלחת אחרת.
סעודת שבת לכתחילה יש לאכול לפני חצות היום, אבל אם שתית כוס קפה לפני התפילה שאתה כבר לא בתענית אפשר להקל לקיימה לאחר חצות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל