לתרומות לחץ כאן

אבלות על אח / טבעונות ביהדות / מי רשאי למכור את החמץ בבית?

לכבוד הרב שלום. אישה שנפטר אח שלה. לא עלינו. האם אחרי חודש ימיים מותר לה לצבוע את השיער? 2. בזמן האחרון אני נתקל בתופעה של "טבעונות" כל מיני אנשים שמנסים להביא הוכחות מהתורה והגמרא וחכמינו ז"ל שאסור לכתחילה לאכול בשר ועוף מה דעת תורה בעניין? 3. בנוגע להלכות פסח אני גר בבית לא שומר כ"כ מצוות ויש אצלנו ארון של משקאות חריפים ווסקי וכו' חמץ בפסח. ואני חושש להגיע לידי מריבות האם די בכך שאעשה מכירה לגוי כהלכה ואשים דף שכתוב חמץ או שחובה לחסות את זה לחלוטין שלא יראה? תודה מראש.
תשובה:
שלום רב
1. אבלות על אח היא רק שלושים יום, לאחר מכן הכל מותר.
2. טבעוני מסיבת צער בעלי חיים, ודאי שאינו ראוי, ונוגד את דרך התורה. בורא עולם שברא גם את החיות והעופות התיר לנו לאכול את הבהמות וכו', יסד עבורנו כמה וכמה מצוות שתלויות בהריגת בהמות כמו קרבנות ועוד. ואנו נבוא ונאמר, לא, אנו לא אוכלים כי זה צער בעלי חיים??
אולם מותר לאדם להיות טבעוני מסיבות בריאותיות ואין בכך פסול. יתרה מזו בסעודת שבת וחג שיש מצווה לאכול בשר, כתב בשו"ת אור לציון (ח"ב סי' כא אות ג'): "ומי שרגיל לאכול מאכלים צמחוניים בלבד כיון שאינו מתכוין להתענות מבשר ויין רשאי לעשות כן גם בשבת וה"ה למי שאינו מתענג מבשר ויין שאינו חייב בהם ורשאי לאכול מאכלים אחרים".
3. מעיקר הדין יש לכסות את הויסקי ולשים אותו בארון מיוחד של החמץ וכליו, אולם הדבר אינו מעכב בדיעבד. אלא שהדבר העקרוני יותר, הוא שרק הבעלים על הויסקי יכול למוכרו, ואם הוא אינו שלך ממש אתה לא יכול למוכרו, כמו כן, אם הבעלים מעונין לשתות אותו בפסח לא מועילה המכירה. אתה באופן אישי מחוייב לדאוג רק לחמץ שלך ולא של שאר אנשי הבית.
בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל