לתרומות לחץ כאן

מפסק של בוילר שלא היה תקין והשוכר חויב בחשבון חשמל מנופח

שלום,
אני בעל דירה לשכירות מדובר ביח' דיור נפרדת בבית פרטי שנבנה בבניה עצמית. מיד בסיום הבניה לפני כחצי שנה הדירה הושכרה, כל תשתיות הדירה עצמאיות עם מונה( חשמל מים) הדייר התלונן שחשבון החשמל האחרון גבוה מידי ולא סביר למרות שמדובר בתקופה של החורף, לאחר תשאול הוא גם ציין שיש משהו "מוזר" כלשונו שכל הזמן יש מים רותחים בברז גם כשהדוד לא דלוק (דוד שמש + חשמל) מיד הבנתי שהדוד החשמלי כנראה דלוק אצלו קבוע מיד בדקתי ואישרנו את הדבר. ככל הנראה המפסק בתוך הדירה לא פועל תקין ולא מנתק את הדוד, תיקון המפסק יבוצע ע"י החשמלי שביצע את העבודות בבית מכיוון שזו טעות שלו והבית עדין תחת אחריותו. השאלה מי חייב בחשבון החשמל? האם עליי להתחלק בחשבון עם הדייר? הרי לא הגיוני שהוא לא שם לב שהדוד דלוק אם יש לו מים רותחים כל הזמן גם בחודשי החורף ובכל זאת הוא נהנה משימוש במים החמים, כמובן שאני הייתי צריך למסור לו את הדירה תקינה תקלה כזו מתגלית רק לאחר שימוש והוא היחיד שהשתמש בדירה לאחר שנבנתה.
בברכה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אם חשבון החשמל רשום על שם השוכר, לכאורה כל ההוצאה של החשמל נופלת על השוכר בלבד. אבל, עם זאת, ראוי לפצות אותו קצת, לפנים משורת הדין.

אם החשבון רשום על שם המשכיר, יש מקום לומר שהמשכיר חייב להשתתף מן הדין בהוצאות החשמל.

מקורות:

השימוש בדירה לא נפגם כלל (אדרבה, היה נוח יותר מהמקובל). כל שניתן לדרוש במקרה כזה הוא שהמשכיר יתקן את הבעיה. וייתכן שאם לא ניתן לפתור את הבעיה השוכר יכול אולי לסיים את החוזה בתוך התקופה. אבל, לדרוש פיצוי כספי על העבר, לא מצינו אלא במקרה שהשוכר לא היה יכול לגור בדירה וכדו'. עיין שו"ע חו"מ סי' שכא סעיף א. טענת נזיקין ודאי שאין במקרה כזה, שהמשכיר אינו אשם אם המפסק מקולקל, וכל היותר הרי זה גרמא דגרמא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל