לתרומות לחץ כאן

מזכירה שבטעות גבתה כספים שלא כדין

עבדתי בעבר בכמה מקומות עבודה וכמזכירה בתחילת עבודתי נפלו טעויות תחת ידי בענייני גביית כספים, אלו הם דברים שנודעו לי אח"כ. כמו לדוג' בטעות גביתי כסף ממשהו שלא היה צריך לשלם כי הקופ"ח משלמת עבורו, הדברים נודעו לי לאחר מעשה ולא זכרתי מה וממי זה היה, יתכן ואם אהפוך את העולם ואנסה להוציא היסטוריה של המקום ולשבת ולהתקשר לאנשים אצליח להחזיר חלק מן הכספים, כיום אני כבר איני עובדת במקומות הללו, אך יש דברים שאני זוכרת שהיו לי טעויות אך אני לא זוכרת פרטים מה שכן אני מאמינה שאם האדם שנגבה ממנו תשלום שלא היה צריך לגבות, היה בודק ומברר מה הוא צריך בדיוק לשלם הוא יכל לגלות שגביתי ממנו שלא בצדק, לא נעלמתי, יש למי להתלונן…מה עלי לעשות? האם אני צריכה להפוך את העולם להרים טלפונים…

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

ככל שהלקוחות היו יכולים לברר בעצמם וככל שהכסף שנגבה בטעות אינו אצלך, אלא אצל המעסיקים, את לא חייבת לשלם להם על הטעות. כמו כן, את לא מחויבת לטרוח יתר על המידה להשיג אותם ולהודיע להם שיכולים לתבוע את המעסיקים, אם מדובר בטרחה גדולה על כסף קטן.

מקורות:

מזכירה שדורשת כסף אינה כופה על הלקוח לשלם כמו דיין, אלא מביעה את העמדה שלה. אדם שנתן עצה לא נכונה, אינו חייב לשלם, אלא אם כן נאמר לו שסומכים עליו, משום שהוא יכול להניח שמבררים גם אצל אחרים. עיין שו"ע חו"מ סי' שו סעיף ו וברמ"א שם.

גם במקרה שהלקוחות שילמו במזומן והמזכירה קיבלה את הכסף לידיה, יש סוברים שאין חיוב גנב בשוגג. עיין בקצות סי' כה סק"א ובהגהות מילואי חושן שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל