לתרומות לחץ כאן

בזיון תלמידי חכמים בתקופת הבחירות

בס"ד
שלום כבוד הרב,
ברשותך אבקש לשאול,אני תלמידה מובהקת של אחד מגדולי הדור.לצערי ובזמן האחרון אני שומעת המון ביזיונות שרבי ומורי סופג. הדבר מצער אותי מאוד ואני משתדלת להתאפק כדי לא לחטוא בכעס.שאלתי היא,האם מותר לי להגן על כבודו של רבי גם אם זה אומר שאני חייבת לחלוק על דעתו של תלמיד חכם שדיבר בגנותו בפרהסיה או שזו לשון הרע? כבודו,שאלתי היא כנה ומעומק ליבי ןאין בה שום כוונה חלילה לעורר מחלוקת. אני באמת לא יודעת מה לעשות.
תודה רבה ומחילה על הטירחה

תשובה:

שלום רב

שאלה זו מאוד חשובה בזמנינו! התשובה היא חד משמעית לברוח מהמחלוקת ולא להכשל חלילה אפילו במילה אחת של גנות על תלמידי חכמים מכל סוג שהוא! כבר אמרו חכמים בזמן מחלוקתם העזה של הגאונים רבי יהונתן איבשיץ ורבי יעקב עמדין, שאין כל ספק ששני צדיקי עולם אלו ישבו במקום מכובד בגן עדן, אולם אותם תלמידים ש"הגנו" על כבוד רבם וניאצו תוך כדי כך את הרב שכנגד, הם בבעיה גדולה…

חלילה לנו!!!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד
    כבוד הרב,
    אני רק מבקשת להודות לך על ההגינות והיושר שבדברייך. תודה רבה על עצה טובה.בזכותך אני התחלתי מרגע זה לשנות את דרכיי בעניין הזה ומעתה ואילך לא אחזור על מעשיי.אני באמת מתחרטת ומכל הלב ובעזרת השם יתברך אזכה לעשות תיקון על העוון במהרה. תודה רבה על העזרה.יהי רצון שהשם יתברך יחזק את פועלך וישלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידייך ויגמול לך על עזרתך לעם ישראל. אמן כן יהי רצון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל