לתרומות לחץ כאן

לבוש נכרי / מאיזה שבט אנחנו?

שלום כבוד הרב שליט"א. התחלתי לעבוד על המידות שהרי זה כל האדם. רציתי לדעת 1. האם לבישת חולצה עם מותגים יקרים בקטן בצד החולצה זה לבוש גאווה? 2. האם מי שלא לובש שחור לבן בימינו עובר על בחוקותיהם לא תלכו? 3. האם לשנוא עדה מסויימת שבשיטה כמעט 90 אחוז מאותה עדה תמיד מתנהגים בצורה מגעילה בכפיות טובה ותמיד רוצים להיות בראש האם יש בכך איסור של לא תשנא את אחיך בלבבך? שאלה כללית : קבלה בידינו ששבט בנימין זה עדות אשכנז ושבט יהודה עדות המזרח ועשרת השבטים גלו מאחורי נהר סמבטיון. ולאומת זו התימנים הם לא שבט יהודה והם גלו מרצונם בבית ראשון אז איזה שבט הם? תודה חודש טוב.

תשובה:

שלום רב

1. אין כל בעיה ללבוש חולצות כאלו, אלא שטיפש מי שמשקיע בזה כסף מיותר…

2. אין כל חיוב ללבוש שחור לבן, איסור בחוקותיהם לא תלכו אמור לגבי מנהגים המאפיינים גוי באופן מיוחד, לא כל דבר שגם גוי עושה הוא חוקות הגויים. אלא שיש להמנע מלבוש רחובי וזרוק מסיבה פשוטה, הלבוש במובן מסויים מביע הזדהות, וההנהגה שלנו מאוד מושפעת מהשייכות וההזדהות שלנו, לכן אנשים משתדלים להדמות בלבושם לתלמידי חכמים ולא לאנשי שאינם יראי שמים.

3. לא ידוע לי על עדה כזו בעם היהודי, כנראה אתה מתכוין לאחת מאומות העולם או שהשאלה תיאורטית לגמרי.

4. הקבלה הזו שבידך חסרת מקור לחלוטין. אין לנו כל מידע להיכן הלך כל שבט. גם מבחינה הסטורית טכנית זה חסר בסיס, ניקח לדוגמה רק את גירוש ספרד, אותם יהודים לעיתים בני אותה משפחה, חלקם גלו לטורקיה ומשם למרוקו ונהיו בני עדות המזרח, וחלקם גלו להולנד ומזמן שכחו שאי פעם היו בספרד, וכך להיפך, בזמן הגזירות בצרפת של שריפת התלמוד ועוד ברחו יהודים רבים לספרד והתערבו שם, וכן הלאה אלפי פעמים. עם ישראל היה על המזוודות ב2000 שנה האחרונות הרבה מאוד פעמים…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל