לתרומות לחץ כאן

איך ניתן לצפות לישועה בדור כל כך ירוד?

א. צדיקים גדולים ממני ציפו ולא זכו.
ב. אם צדיקים גדולים לא זכו איך אנצל מגוג ומגוג ?
ג. ככל שמשיח יבוא מהר יותר אספיק פחות לעבוד את ה' ולהגיע לדרגה גבוהה….
ד. יש אמונה שהמשיח יגיע אבל בעוד הרבה דורות, לא בדור שלנו.
ה. אנחנו לא באמת מצליחים לחזור בתשובה, זה קשה איך נזכה למשיח ?

תשובה:

שלום רב

שאלות כבדות משקל שאלת…

התשובה לכך מורכבת מכמה וכמה פרטים, ונלך מהקל אל הכבד. ראשית חשוב לדעת, שקשה מאוד לשפוט את מצבינו אנו לעומת דורות קודמים, שכן הקב"ה דן כל אדם על פי הנתונים שניתנו לו ועל פי הנסיונות אותם הוא עובר, ואין ספק שבדורינו אנו הנסיונות הרוחניים קשים לאין ערוך מאלו שהתנסו בהם בדורות קודמים. בימים עברו כל עם ישראל שמר תורה ומצוות, היה בידול מוחלט כמעט מגויי הארץ ודרכיהם, וגם מבחינה טכנית כל אדם ידע רק את הסובב אותו ברדיוס של קילומטר שנים… כיום, העולם כולו מלא בטומאה מכל הסוגים והמינים, עם ישראל בעקבות אירועים פוליטיים חברתיים שונים במשך ה200 שנה האחרונות נחשף בצורה מדהימה לכל מה שקורה בעולם, החילוניות אכלה ואוכלת בנו בכל פה, ואם נצרף לכל הענין הזה את המדיה והטכנולוגיות השונות שמביאות לכל בית בישראל את כל הרע בעולם, נותרנו עם נסיונות קשים מאוד. אין מה להרחיב בענין הזה למרות הבטיו המרובים, בעבודה מעורבת גברים ונשים דתיים וחילונים, מגורים ועוד והדברים פשוטים.

אבל כאן בא החידוש הגדול, שאולי את לא מספיק נותנת עליו את הדעת, אבל דוקא אנחנו הקטנים כאן באתר דין נחשפים אליו בצורה מדהימה. לאחר מאה שנה לפחות בהן התנועה היתה חד סטרית כמעט לגמרי, שבהן נוער דתי עזב את דתו, בעשרים שנים האחרונים יש תנועה עצומה של חזרה בתשובה, עם ישראל שב לאלוקיו במידה ובמספרים שלא יאמנו. אמת, לא כולם מתחילים לחבוש שטרימל לראשם… חלקם עדיין מוטמעים במערכות החינוך החילוניים וכו', אבל חוזרים ושבים לה' יתברך. אנחנו מקבלים שאלות מרגשות בכמות עצומה מידי יום מכל קצוי תבל, מאנשים שהיו מנותקים מחיי הדת לגמרי. שיבה כזו ודוקא מתוך כל הטומאה האופפת את כולנו, דומני שלא היתה בעם ישראל מיום היותו לגוי.

מעבר לכך צריך לדעת, שבנושא של ביאת המשיח והגאולה השלימה יש בחינה של "בעיתה" ויש בחינה של "אחישנה", ואף אם איננו ראויים להחשת הגאולה, יתכן שמנה המיועד לה קרב ובא בכל יום, ולזה נזכה אנחנו.

וביתר עומק צריך לדעת, שהגלות יש לה מטרה אלוקית הקשורה לעולמות העליונים, קשה להכנס לזה כאן, אומר את הדברים בקצרה אף אם לא יובנו די הצורך רק כדי שנבין שיש מימד עמוק בכך שאינו זה הגלוי לעין. יש בחינה בקבלה הנקראת עולם הנקודים, לא נכנס כרגע להבינו מחמת עומקם של הדברים, העולם הזה נברא באופן כזה שהוא נשבר מיד וניצוצות הקדושה שבו ושברי הכלים ירדו למקום בו נברא לאחר מכן העולם שלנו. תפקידנו בעולם לתקן את אותם השברים על ידי מעשינו, בקיום המצוות המעשיות ועבודת ה'. בימי קדם, עסקו אבותינו בתיקון "הקליפות הקלות" משום כך היה נראה כלפי חוץ שהעולם מתוקן יותר ורוחני יותר, אבל האמת היא ששבריו המרובים כלל לא עלו עדיין לתיקון. העולם נתקן כמעט לגמרי במשך כל אותם שנים, ומה שנשאר אלו הקליפות הקשות הבאות מהבחינה הנקראת עקביים. משום כך העולם טמא יותר וירוד. אבל זה רק כלפי חוץ, שכן התיקון בו אנטו עוסקים, על פי חכמת הקבלה הוא האחרון שנשאר, וכפי עומק הירידה בה אנחנו נמצאים מחמת העיסוק באותן קליפות כך כשנזכה מהרה לביאת המשיח נגלה את העולם המתוקן במלוא יפעתו.

תתעמקי מעט בדברים, הם קשים להכלה,, אבל יש כאן יסודות גדולים.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל