לתרומות לחץ כאן

התלבטות בשינוי השם

שמי ימית. באופן כללי אוהבת את השם אך לא מעט אנשים טוענים שהוא לא טוב. יוצר תקיעות. וכן… יש לא מעט תקיעויות אבל נראה לי מוזר לשנות שם.. מין גחמה לשלוט על הגורל.
אני תוהה כמה עלינו לקבל את הדין , כך הגעתי לכאן, זה השם שנבחר לי, זה התיקון… וכמה עלינו לעשות כדי לשנות את מזלנו. אני רוצה טוב לעצמי אבל זה מרגיש לי ששינוי מפחית מהאמונה.

האם עלי לשנות? … באמת מתלבטת.

תשובה:

שלום רב,

ממש לא. זה מאד אופנתי לשנות את השם. אבל במקורות מצאנו שיש אופציה לשנות את השם באדם חולה לא עלינו שהוא משנה את שמו כדי לומר הגזירה שנגזרה על פלוני, תשאר, אבל אני אלמוני. באופן רגיל אין לשנות שם.

ומה שאת שואלת שזה נראה לך חסרון באמונה. זה לא נכון. כשמשנים את השם, כתוב בגמרא שלפני כן גם מפשפשים במעשים, כלומר עושים תשובה. וגם משנים את השם שזה בעצם סימן לשינוי המזל, כמו הרבה דברים ביהדות, שאנו עושים מעשים שהם בעצם סימבוליים, אבל המעשים הללו מטרתם לחדד את החשיבה לעבר המעשים.

בקיצור, אם את מרגישה "תקיעות" חלקן זה בגל שאמרו לך שהשם שלך יוצר מצבים כאלה, אז הדימיון כבר פועל. ומי כבר מרוצה לגמרי, והכל טוב לו??? ובכל זאת, חיזוק בתורה ומצוות, חיזוק באמונה, תפילה לבורא עולם, צדקה, משפיע לעין ערוך על שינוי השם.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום, אז מדוע רבנים גדולים לא פעם מציעים להוסיף שם. כשיש קושי בחיים תקיעות כלשהי, ואגב עושים זאת הרבה ועל פי הסיפורים דברים משתנים לטובה

  2. כל אחד נוהג בענין זה כפי מסורת רבותיו. אנחנו עונים כפי שקיבלנו. במקרה שוחחתי בענין זה ביום שישי עם אחד מגדולי המקובלים בארץ הקודש, ואמר לי ששם אינו משחק, ואין לשנות שם אלא לאדם שמצוי בסכנת חיים מחמת חולי. כמובן אדם שיש לו רק שם לועזי ורוצה שם עברי, רשאי להוסיף. כך גם אדם שאין לו שם בכלל, כמו אדם שקוראים לו "גאיה" או "מי" וכיוצא באלו השמות החדשים שאין בהם כל משמעות ותוכן אלא צליל בלבד.

  3. שלום כבוד הרב, ידוע לי על הרבה מקרים בהם אחד מרועי הדור שינה שמות אנשים בפרט בעלי תשובה. מה דעת הרב לגבי בעלי תשובה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל