לתרומות לחץ כאן

צניעות בלבוש / יחס בין גיורת לבני משפחתה

בס"ד

שלום וברכה לרבני האתר

כבר יצא לי לשאול את רבני האתר כמה פעמים שאלות לגבי תהליך הגיור אותו אני עוברת ואשמח אם הרבנים ישיבו לי על עוד כמה שאלות נוספות בעיקר בנושא הצניעות

א. סוף כל סוף צברתי מספיק כוחות נפשיים כדי לעשות מעבר ללבוש צנוע ובלי נדר הבטחתי לעצמי שעוד לפני תום השנה הלועזית אני עוברת ללבוש צנוע הכולל חולצות וחצאיות ארוכות,גרביים,נעליים סגורות וכו'.
ואכן השבוע אני מתכוונת לעשות את המעבר אך רציתי בבקשה לשאול עד כמה ארוכים צריכים להיות השרוולים של החולצות ועד כמה ארוכה צריכה להיות החצאית? כמו כן האם ישנם סוגים של חולצות\חצאיות שאין ללבוש כמו חצאית ג'ינס למשל או האם יש צבעים שאסור ללבוש?

ב. מה לעשות עם כל המכנסיים,החולצות הקצרות ושאר הבגדים הלא צנועים? פשוט לזרוק?

ג. כמו כן החלטתי שעם הלבוש הצנוע אני מקבלת על עצמי גם שמירת נגיעה ואני יודעת לגבי נגיעה באח שהרמב"ם אומר שזה מעשה מכוער ולא ראוי שאח ואחות מבוגרים יתחבקו ויתנשקו אך מכיוון שזה לא בדיוק איסור ומכיוון שאני לא נולדתי יהודיה ואני מאוד קשור לאחי הגדול ורגילה לחבק אותו לנשק אותו (הוא מבוגר ונשוי לעניין זה) האם יש מקום להקל בזה ולא להחמיר למי שרגיל בכך?

ד. אני שמחה לשמוע שאני יכולה לחבק ולנשק את אבא שלי אפילו שהוא לא יהודי כי גם אליו אני מאוד קשורה, אך מה לגבי הסבים הגויים שלי? מותר לי לחבק ולנשק גם אותם?

ה. אני יודעת שעכשיו המון גברים ירימו גבה ויגידו שהשתגעתי והכל כשאני אסרב ללחוץ להם יד אך מה באמת ההלכה אומרת על זה שמישהו הושיט את ידו והיד כבר מושטת באוויר? האם במקרה כזה יש חשש של הלבנת פנים ויש ללחוץ את היד המושטת או שיש לסרב בנימוס?

ו. כשאני טועמת ממאכל כלשהו רק טעימה ממש קטנה מבלי לאכול ממש ממנו אז האם גם במקרה זה אני צריכה לברך לפני שאני טועמת?

ז. במידה ואני עוברת באיזשהו פתח והידיים שלי תפוסות אז האם זה מספיק במקרה כזה שאני רק אסתכל על המזוזה במקום לגעת בה עם היד ולנשק אותה?

שוב רב תודות ושבוע טוב ומבורך
נטאלי

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אני מלא התפעלות מהמסירות נפש שלך ומרצונך העז לעשות רצון אבינו שבשמים. ההלכות דלהלן אמורות לאחר הגיור, לפני הגיור אין חיוב לשמור יותר משבע מצוות בני נח.

א. השרוול אמור לכסות עד המרפק כולל המרפק, החצאית אמורה לעבור את הברך גם במצב של ישיבה. אסור ללבוש בגד שמושך את העין לכן אסרו בגדים אדומים. אין בכך כללים ברורים וצריך לעשות לפי ההבנה, לא צמוד מידי ולא רועש מידי וכו'.

ב. אפשר לתת לגויה.

ג.עדיף להמנע. הוא יבין את זה ותתרגלו לכך, בכל מקרה יש לך זמן עד הגיור להסביר לו את זה תוך כדי חיבוק חביב…

ד. סבא ואבא זה אותו דבר לענין זה.

ה. יש לסרב בנימוס. אגב, תתפלאי אבל רבים יבינו זאת לבד, זה הרי לא סוד שנשים דתיות לא לוחצות יד לגברים.

ו. ברכה ראשונה מברכים אפילו על כמות מועטת אולם ברכה אחרונה רק על כזית – נפח הדומה לגודלה של קופסת גפרורים.

ז. אין חיוב לנשק את המזוזה, זו הנהגה טובה.

בהצלחה רבה בכל!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בס"ד
    גיורת יקרה,
    אשרייך שזכית להיכנס תחת כנפי השכינה ובחרת להיות חלק בעם קודש.
    כל התשובות לשאלותייך וחיזוק גדול בכל ענייני הקדושה והצניעות נמצאים בספר הנפלא והמחזק הנקרא: "תבורך מנשים", שקיבל הסכמות מגדולי עם ישראל מכל החוגים.
    חפשי בגוגל: "ספר תבורך מנשים".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל