לתרומות לחץ כאן

אם דיירי בניין אחד רשאים לעבור דרך בניין אחר כאשר שניהם בחלקה אחת בטאבו

שלום וברכה,
ראיתי אצלכם שמישהו שאל האם מותר לעבור בחדר מדרגות של בניין שהוא לא גר בו (התשובה מופיעה כאן), וזה העלה בי שאלה דומה במצב שאני חי בו, מקווה שאצליח להסביר את הקונסטלציה נכון.
אני גר בבניין שמאחוריו קיים בניין נוסף שהכניסה אליו היא בכלל מהרחוב המקביל, שני בניינים שונים, שני ועדי בית שונים וכו', אלא שבטאבו שני הבניינים משתפים את אותה החלקה, זאת אומרת שיש פה חלקה אחת שעליה בנויים 2 בניינים, עכשיו, מלכתחילה בנו גדר בין שני הבניינים, אלא שכיון ששני הבניינים שותפים לאותה חלקה, אחד משטחי החנייה שבבניין שלנו, שייך בטאבו לאחד מדיירי הבניין השני, ולכן הוא עשה פרצה בגדר, כדי שהוא יוכל לעבור בקלות מהחנייה לביתו ולא יצטרך לעשות סיבוב של כמה דק' לרחוב שלנו.
השאלה היא האם לדיירי בניין שלנו מותר כדי להגיע לרחוב המקביל לחצות דרך הפירצה והבניין שלהם (אין צורך להיכנס לתוך הבניין, אפשר דרך החצר)
יש לציין שהייתי עושה זאת עד שפעם אחת אחד מדיירי הבניין שלהם ראה אותי וצעק עלי, ומאז השתדלתי שלא לעבור שם, גם כי אני לא רוצה להרגיז אף אחד, וגם כי אני לא יודע הלכתית האם זה מותר
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

הנך רשאי לעבור דרך הבניין השני, על אף שיש שכנים שאיכפת להם. וכך גם רשאים לנהוג דיירי הבניין השני.

מקורות:

לפי החוק המקרקעין סעיף 59 ניתן לחלק בית משותף לאגפים, לעניין ניהול ותחזוקה. אבל, אין בחלוקה זו  חלוקת בעלות עיין בפסק דין של בית משפט המחוזי בירושלים תיק ע"א 6217/05.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אפילו בחדר מדרגות כיום הגר"נ נוסבוים שליט"א סובר שאינו כחצר שלא פעם שהיו בו רוב שימושי הבית, כל שכן שאין לדמות דין חצר של זמן חז"ל שדיבר הר"ן לדין מעבר בין בניינים שכלל אינו מפריע למאן דהו בדרך כלל, ואם כן לא צריך להגיע לכך שיש טאבו משותף, אלא אף דרך בניין שאינו משותף בטאבו ניתן לעבור, וכפי ששמעתי בשם הגריש"א זצ"ל כל שאינו גורם לחוסר פרטיות או לכלוך או שימוש בחשמל וכדו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל