לתרומות לחץ כאן

אחריות על מדפסת שלא נעשה בה שימוש קרוב לשנה

שלום הרב,
קנינו לפני כשנה מדפסת, היא עמדה זמן רב ללא שימוש ואז שהשתמשנו ראינו שהיא מדפיסה לא טוב.
התקשרנו לחברה כדי לממש את האחריות שניתנה לנו. הם ביקשו לבדוק כמה דברים ולאחר שעשינו זאת הם הסכימו לממש את האחריות.
עם הנציג הראשון שדיברנו, הוא הסכים מיד לממש את האחריות.
הנציג השני, שהופננו אליו, דרש שניקנה שיו חדש כדי לוודא שהבעיה איננה במדפסת. לא הסכמנו לקנות כי מחיר דיו הוא כמעט כמו מדפסת. לאחר מכן שהתקשרנו והגענו לנציג שלישי, הוא הסכים לממש את האחריות.

האחריות אומרת שבמצב כזה החברה שולחת מדפסת.חדשה (לא שווה להם להשקיע בשליח ותיקון). קיבלנו מדפסת חדשה, ועכשיו אנחנו קונים דיו.
1. אם התברר שבסוף הבעיה הייתה בדיו ולא במדפסת. האם עדיין מותר לנו להשאיר אצלנו את המדפסת החדשה? סו"ס הם החליטו לשלוח ולא שיקרנו או משהו כזה.
2. אם היו מתעקשים שנקנה דיו ונבדוק, האם חובה עלינו לעשות זאת? הרי זו הוצאה כספית שיכול להיות שכלל לא תעזור ואז היינו מפסידים. במקרה כזה מותר לשקר ולומר שקנינו דיו ובדקנו?!

תודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

1. גם אם יתברר שהבעיה הייתה בדיו, אינכם צריכים לומר זאת לחברה. משום שבעצם אין הבדל משמעותי בין המדפסת החדשה לישנה, בשניהם בוצע שימוש אחד בלבד, כך שאין מקום להניח שברצונם להחליף שוב בחזרה.
אם החברה השאירה אצלכם את שתי המדפסות, עליכם להודיע להם שהבעיה הייתה בדיו בלבד ושאפשר לקחת אחת מהמדפסות בחזרה.

2. נראה לי שהדרישה מוצדקת ואסור לשקר לחברה בעניין הזה. משום שסביר שתהיה בעיה בדיו פתוח שלא נעשה בו שימוש שנה שלימה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל