לתרומות לחץ כאן

רחיצת כלים חלבי ובשרי בכיור אחד / זהירות מהשחתת לחם / הדלקת נרות חנוכה מחוץ לבית

בס"ד
שלום לכל הרבנים שליט"א פניתי כמה פעמים אין לי מילים מענה מהיר ויסודי ישתבח שמו זכינו להיות כחלק מהמקום הקדוש שלכם וללמוד הרבה הרבה דינים!אני שמח מאוד על כך
1.אני הסברתי לרבנים שלפעמים יש לי נרבן להקפיד על משהו מסוים.רציתי לשאול לפעמים אני רואה בבית של חמתי לחם בכיור או מאפים (מזונות) היא לא שומרת וכמובן שנשפכים מים ומבזים את המאכלים אני מרגיש כאב על זה ומייד לוקח שני שקיות עוטף וזורק מה הדין כאן?האם זה פחות מכזית מה עושים ? האם זה יותר מה עושים?
ומה הדין ברחוב אני רואה המון חתיכות לחם ולפעמים מגיעות לידי ביזיון.
2.האם חייב 2 כיורים בבית בהפרדה מלאה?
3.אם רעייתי לדוגמה נמצאת במקום מסוים כמו בית הרפואה ואני מדליק נרות בבית ובכל זאת היא רוצה שנדליק שמה מה הדין שם זה יהיה ללא ברכה נכון?כי אין עשרה וכי שנאמר נר איש וביתו ויוצאת יד"ח על ידי בעלה בביתה נכון?
תבורכו כל הרבנים והעוסקים בעבודת הקודש מן שמיא בכל מילי דמיטב

תשובה:

שלום רב

1. אתה נוהג עם הלחם כדין, לכתחילה יש צורך לעטוף בניילון ולזרוק. שים לב שאין חיוב למנוע בזיון מלחם, זה לא דבר קדוש, אלא יש איסור לבזותו, כך שאם אתה רואה אותו במצב מבוזה זה לא אחריות שלך להציל את המצב, אלא שאם אתה עושה זאת אתה מסייע בכך לחמותך. אמת שיש שהקילו בפחות מכזית.גם ברחוב אם אתה מסלק לצדדים שלא ידרכו על הלחם די בכך, כיון שלחם ברחוב הוא כבר במצב שאינו ראוי למאכל אדם, אנשים מואסים בזה.

2. לכתחילה מאוד רצוי. כשאין אלא כיור אחד, אור לרחוץ את הכלים במים חמים, רק במים קרים ולהזהר לנקות היטב את הכיור שלא ידבקו שיירים לכלים מהמין השני. המנהג הוא לקנות איזו רשת פלסטיק ועליה להניח כלים בכיור, וכך לא יבוא לידי דיבוק שיירים.

3. אשתך יוצאת ידי חובה במה שאתה מדליק בבית, ואין להדליק בברכה בבית החולים. גם אם יש שם עשרה אנשים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל