לתרומות לחץ כאן

אחריות יועץ השקעות על הפסדים של לקוחותיו

מחויבות יועץ השקעות

עד כמה ניתן לחייב "בניזקין" יועץ השקעות במקרה הבא:
לפי הנתונים הפיננסיים שהציג בתיק השקעות, נראה על פי מומחים לעניין ששיקול דעתו המקצועי בדבר הנסיונות למקסם את כספיי התיק היו לוקים בחסר וכך גרם גם למזער את הכספים שהיו מלכתחילה בתיק.
לאורך הטיפול בתיק הוא נהג בשיטה "אדנותית" או ב"שב ואל תעשה עדיף" וקבע ללא שום התייעצות עם מומחים אחרים ו/או עם בעלי התיק שורה של החלטות שהביאו להפסד כספי ניכר.

תשובה:

שלום רב,

בעיקרון, יש אפשרות לחייב על פי הלכה, גם למי שהציע להשקיע תוך מסירת מידע שאינו נכון, וגם לעובד שלא עשה את המוטל עליו וגרם להפסד.

כמובן, שאין בטענה שאדם אחר היה פועל אחרת וכדו' ("חכמים לאחר מעשה") בשביל לקבוע שהיועץ פשע וחייב. כמו כן, גם ההסכמים שנחתמו בין הצדדים קובעים. ולכן, שאלות כאלו יכולות להתברר בבית דין בלבד. בדרך כלל, דיון על תביעה כזאת אמור להתקיים במשך שעות רבות וכמובן שלא בשאלה אינטרנטית.

מקורות:

לעניין ייעוץ תוך הצגת עובדות שאינן נכונות, עיין רמ"א חו"מ סי' קכט סעיף ב ושו"ע סי' שו סעיף ו. לעניין עובד שלא עשה את המוטל עליו, עיין רמ"א חו"מ סי' שלג סוף סעיף ו.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. וכל זה כשיעץ בתשלום אך אם היעוץ היה בחינם יהיה פטור כשטעה וכו כמבואר שם בשוע. וכבר כתב הגאון המשיב כאן שחייב בי״ד לשמוע הצדדים ודפח״ח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל