לתרומות לחץ כאן

ברירת ירקות או בשר מהמרק בשבת – דעת הגר"ע יוסף

לכבוד הרב
לדעת הרב עובדיה האם מותר לברור בשר או ירקות מן החמין בכף מחוררת כאשר אני מתכוון לברור את המוצק מן הנוזל אך לא מקפיד לברור לגמרי, אלא חפץ שיישאר גם מעט נוזל והאם הדין שונה במרק ירקות ,שרצוני לברור הירקות מן המרק אך לא לגמרי והאם יש הבדל אם אני מכוון לברור ללא נוזל כלל לבין מקרה שאני לא מכוון להפריד לגמרי אלא רק חלק או רוב, והאם נוקטים להלכה שהמין הנשאר על הכף הוא יקבע האם נברר אוכל מפסולת או להפך
תודה רבה

תשובה:

שלום רב

בילקוט יוסף או"ח ח"ג עמ' שה – שו היקל בענין זה בשם אביו מרן הגר"ע יוסף, וזאת מחמת צירוף כמה סברות, ראשית ידועה מחלוקת המגן אברהם והגר"ז באופן שאדם נוטל מאכל בכלי ומסננו על ידי כך מהמשקה שסמוך לו אם נחשב בורר אוכל מפסולת [הגר"ז] או פסולת מאוכל [המגן אברהם], ואף שחוששים בדרך כלל למגן אברהם, כאן יש צירוף נוסף, שהרי שיטת המהרי"ט צהלון שאין ברירה בלאו, וכלשונו הידועה לגבי זבוב או צרעה שהתערבו במשקה "אין ברירה בלח וגם את הצירעה ישלח", ואף שנהגו להחמיר בענין, בצירוף דברי הגר"ז יש להקל, כאשר הוא לא מסנן את המשקה לגמרי אלא לוקח את הירקות עם קצת משקה. אלא שסיים שם שהמחמיר בזה תבוא עליו הברכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל