לתרומות לחץ כאן

ציחצוח נעליים לכבוד שבת – המשך

ראיתי מה שכתבת בשם רב פעלים (ובדקתי ג"כ בדבר) שאין חיוב להיות לו נעלי שבת שאין להם שם בגד. גם מצאתי בגור אריה פרשת עקב אודות הפחיתות של נעלים. וממילא אינם בכלל מה שאמר רבי יוחנן דקרי למאניה מכבדותי. מיהו יש לעיין אם צריך לצחצחם לכבוד שבת אם אולי חל הדין עליהם שיכסה בכסות נקייה ותקנת עזרא דלכא' היה אפשר לומר יש תרי דינים א' ללבוש בגדי שבת, ב' כל מה שלובש צריך להיות נקיים שזה גופא כבוד שבת וכמו שמצינו בשבת קיט. לגבי יה"כ ולקדוש ה' מכובד זה יוה"כ שאין בו לא אכילה ולא שתיה אמרה תורה כבדהו בכסות נקיה ומש"כ הר"נ קרליץ שאין בהם דין כביסה לכא' אינו נראה דעזרא לא תיקן חיוב כביסה בעצם אלא ליוצא פועל שהבגדים יהיו נקיים כמ"ש לבוש סוף ס' רמב. או אפשר לומר דאין חיוב כסות נקייה אלא על בגדי שבת דרמב"ם (ל:ב) כלל הב' דינים ביחד וממילא אין חיוב צחצוח. ואני יודע שלכל הפחות יש מדת חסידות לצחצח אבל אני לדעת דעתך לגבי חיוב.

תשובה:

שלום רב

דבריך נאים ומנומקים בטוב טעם ודעת כיאה לתלמיד חכם.

להלכה קשה לומר שציחצוח הנעליים הוא חיוב גמור לכבוד שבת, כיון שעל נקיון הבגדים אנשים מקפידים ביותר, ולא לובשים בגד מלוכלך, לכן יש חיוב לכבד את השבת בבגד נקי, אבל נעליים מעצם טבען מאובקות ואנשים פחות מקפידים על כך, לכן גם הבזיון לכבוד השבת אינו רב, אבל ודאי כך ראוי לכל אדם לנהוג, לכבד את השבת ככל שיוכל.

יישר כח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל