לתרומות לחץ כאן

נערה שאיבדה את בתוליה אם היא חייבת לספר

בסייעתא דשמיא.

שלום לכבוד הרב,

בעבר הייתי בקשר עם בחור ולאחר היכרות של 4 שנים, נכנעתי ללחץ חברתי ואיבדתי את בתוליי. הייתי תמימה!

מאז עשיתי תשובה ומבחינה נפשית אין לי כל זכר לנעשה. ב"ה, הקדוש ברוך הוא רחום וחנון.

וודאי שאני מצטערת על זאת מאוד וכיום חוששת שזה עלול לפגום בקשר חדש למטרת נישואין.

אני גם שוקלת לעשות ניתוח. עם זאת, אני לא יכולה לרמות לא אחרים ולא את עצמי. לא כך חונכתי.

התחלתי קשר עם בחור דתי.
האם חלה חובה לספר זאת לבחור? (גם אם יעשה ניתוח?) מתי מספרים זאת?

עוד שאלה: האם זה נכון שבת שנולדה ביום שישי מחויבת באישור רבנות על בתוליה?

תשובה:

שלום רב,

אם הבחור יודע שחיית בחברה שהיה מקובל לאבד את הבתולין ללא נישואין… אין צורך לומר לו. אולם אם הוא סבור שחיית כל השנים בחברה אחרת. בחברה דתית שאין זה מקובל כלל. צריך לספר לו. אולם ניתן להמתין עד סמוך לחתונה ואז לספר לו, סביר להניח שאז בודאי לא יקפיד על כך.

לגבי השאלה השניה, יש ספרים קדומים שכתבו דבר כזה, שילדה שנולדה ביום שישי יש סבירות שהיא ללא בתולין. אולם אין לדבר כזה כל שורש בהלכה או במקורות. להיפך מהסוגיא בכתובות ה,ב יש ראיה להיפך. לכן ודאי שמצד ההלכה דבר כזה לא קיים. והיא נערה ככל הנערות האחרות.

מקורות:

ראה כאן וכאן

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. בספר פחד יצחק (אות נ) הביא מנהג קדמונים בארץ איטליה, שכל בת שנולדה ביום שישי היו רושמים כן בספר כדי שאם לא תראה דם בתולים לא יוכל בעלה לטעון טענת בתולים, ולפי שמזל יום שישי גורם שהנולדות בו אין להן דם בתולים. וכתב על זה שלא מצאנו מקור לזה בגמרא ובפוסקים, וגם חכמי הרפואה לא מצאו כן בספריהם, ובודאי שאין לסמוך על דבר זה להלכה, ובפרט שראינו בנות שנולדו ביום שישי ונמצא להן דם, ואין כאן אלא חשש בעלמא שמא המזל גורם לכך. ובמהדורא בתרא (אות ע) הוסיף הפחד יצחק שראה כתוב בשם רופא ישראל שדבר זה אין לו שחר והוא שקר גמור. בספר עיקרי דינים (יו"ד סי' כא אות י) כתב, שראה בכל ערי איטליה שהקפידו לרשום ענין זה, ומה שהביא הפחד יצחק מעדות הרופאים אין בכך כלום, לפי שלא רק מזל יום שישי הוא הגורם לכך שלא ימצא דם, אלא בצירוף ג' השעות שמזל נוגה שולט בהן, וא"כ יתכן שאלו הנשים שנמצא להן דם נולדו בשעה אחרת, ולפי שאפשר לטעות באיזו שעה נולדה הקפידו לרשום את כל הבנות שנולדו ביום שישי.
    וביעיר אזן לחיד"א (עין זוכר מערכת ב אות ג) כתב, שכן שמע מאנשים של צורה בערי איטליה ובעיר אמסטרדם שכל בתולה שנולדה ביום שישי אין לה טענת בתולים, כי משפט מזל יום השישי מחייב שלא יהיה לה דם בתולים, והביא את דברי הפחד יצחק הנ"ל וסיים 'ואזן מילין תבחן דהני מילי רפויי מרפיין'. וכן בעושה שלום (דף קד טור ג) הביא את דברי האחרונים הנ"ל, וכתב שלהלכה יש להן טענת בתולים כשאר בתולות הנולדות בשאר ימי השבוע.

    אולם למעשה, לא מצאנו לזה כל מקור בהלכה. וברור שעפ"י ההלכה אין כל הבדל. יתרה מזו בכתובות שם לא מצאו מצב שאין לה דם בתולים אלא רק אצל משפחת דורקטי.

  2. שלום,

    יש לי שאלה, אני כבר התחתנתי והיתה לי בדיוק שאלה הזאת אמנם אני עברתי גיור אבל אחרי שהכרתי את בעלי יותר והוא בסוף ידע שאין לי בתולין, אני ראיתי שהיה לו קשה לקבל את הדבר וגם הבנתי שהוא היה במשפחה מאוד שונה ממשפחתי. יש לנו פער בגיל וההרים שלו הם בגיל כמו סבתא וסבא שלי. עד היום אני מודאגת מזה. אם הרב יכול לתת לי עצה? האם קידושין כשרים?

  3. זה בסדר גמור. העובדה שהיום הוא אינו מקפיד, אומר שזה בסדר גמור. מלבד זאת, אני לא יודע בודאות האם את נחשבת "כנסה בחזקת בתולה" (אני לא יודע באיזה גיל התגיירת). אבל כאמור, זה לא משנה, העובדה שהיום הוא יודע, זה בסדר גמור.

  4. כבוד הרב כתב שכדאי להמתין עד סמוך לחתונה, כדי שאז לא יקפיד.
    ואם הוא יקפיד? אז לכאורה היא בזבזה את זמנו לשוא כל אותו הזמן ? זה בסדר הלכתית?
    או שהאדם הישר צריך לקבל את זה בהבנה ולא להתנגד ?!

  5. לו הייתי אותו אדם אולי הייתי מוכן לקבל את זה בהבנה.. רק צריכים להבין כאשר מספרים את זה בשלבים מדי מקודמים זה יוצר איזה תחושה לא תמיד אמיתית. כאשר מספרים את זה לאחר שהבחור כבר מכיר היטב את הבחורה הוא עשוי לקבל את זה הרבה יותר בהבנה. אתה צודק שלפעמים זה יכול להיות גרוע יותר. כל אחד שיעשה בהבנתו. לטעמי במכלול שנראה לי עדיף כמה שיותר מאוחר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל