לתרומות לחץ כאן

האם יש איסור בל תשחית בהשלכת ממתקים לאשפה?

האם לגבי ממתקים המזיקים לגוף (העשויים מסוכר וכימקלים שונים) ניתן לומר ״בל תשחית דגופא עדיף״ ולא יהיה בזה איסור לזרוק אותם לפח, כדי שלא יאכלו אותם אנשים וינזקו מהם או שמא מכיוון שרוב האנשים לא חושבים שהאוכל הזה מזיק להם כל-כך עדיף לתת אותו להם (אע״פ שע״פ הבנתי זה מזיק להם)?

תשובה:

שלום רב

אם נלך קיצוני כל כך אין לדבר סוף, כמעט כל המאכלים המתועשים יש בהם חסרונות בריאותיים מסוגים שונים…

למיטב הבנתי שי לחלק כך, מאכל שאינו מזיק באופן ממשי, אלא רק כשמגזימים איתו, אסור להשליכו סתם לאשפה, אולם דבר מסוכן באמת כמו סיגריות חלילה וכדומה, יש להשליך לאשפה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום וברכה,
    אחר המחילה, החילוק אינו נכון שהרי גם סיגריות לא מזיקות מייד אלא בטווח הארוך וגם זה רק מכמות מסוימת שהרי מוסכם שסיגריה אחת למשל ביום אינה גורמת נזק לגוף כך שאין בנמצא מאכל או מוצר שמזיק לגוף באופן מיידי.
    לעניות דעתי צריך לומר שכל מוצר שמהותו היא נזק בלבד לגוף ללא שום תועלת כלל הרי שאין בו גדר של בל תשחית שהרי הוא עצמו משחית את הגוף ולכן:
    מאכלים שונים שקונים בחוץ או מכינים בבית עם רכיבים קנויים, על אף שהינם מתועשים ויש בם חומרים שאינם בריאים לגוף, סוף סוף וודאי שיש בם בעיקר רכיבים שהגוף צריך ומשתמש בם לתועלת ולתחזוקת הגוף, לעומת זאת ממתקים, קוקה קולה וגם סיגריות שגורמים נזק בלבד ואין בם שום תועלת, ניתן לזרוק לאשפה ללא חשש וייטב לגוף בלעדיהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל