לתרומות לחץ כאן

התחייב דבר בלתי הגיוני כדי לקבל חתימת השכן לבצע הרחבה

השכן למטה בנה תוספת בניה החורגת מההיתר על פני החצר הפרטית שלנו. בחריגה זו יש חלון המופנה כלפי המרפסת שלנו, באותה עת הרחבנו את המרפסת. כדי לקבל חתימה על ההיתר מאותו שכן, הוא החתים אותנו שבתוספת המרפסת שאנו מרחיבים נעלה קיר בגובה 1.7 בכיוון החלון שלו כדי למנוע היזק ראיה,
ההיזק ראיה היה קיים גם ללא התוספת הזו וכן לשכנים מעלינו יש מרפסת הפתוחה לאותו כיוון. מיותר לציין שהמרפסת שלנו בנויה עם היתר בניה.
לאחר הבניה נתגלה לנו שאם נעמיד קיר בגובה זה זה יחשיך לנו את האור וימנע אויר מהחדר שלנו הבנוי בסמוך. האם מותר לערער על החתימה (במיוחד שההיזק נשאר קיים, מכיון שמאז ומתמיד יש לי מרפסת הפתוחה לכיוון זה והוא החתים אותי רק על התוספת).

תודה רבה!

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אינני רואה מקום לערער על החתימה.

השכן לא היה מחויב לחתום לכם על התוכנית להרחבת המרפסת. אם הייתם משוכנעים שאינכם זקוקים לחתימה שלו או שאין לו זכות להתנגדות, היה עליכם לטעון זאת בוועדה או בבית דין. העדפתם לקבל את חתימת השכן והסכמתם להתחייב לבנות קיר, עליכם לקיים את ההתחייבות, גם אם הדרישה להתחייב על כך הייתה בלתי הגיונית.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם הייתי זקוק לחתימה שלו מכיון שהמרפסת שלי מעל חלון הסלון שלו והוא טען שזה מחשיך לו, אך לאחר מכן הוא הרחיב את הסלון שלו, (הרבה מעבר למרפסת שלי) האם עדין זכותו לדרוש את כל הדברים שדרש בגלל ההחשכה?

  2. אם כאשר בקשת ממנו את החתימה הוא כבר החליט להרחיב את הסלון והסתיר ממך עובדה זו, יש לך טענה שההתחייבות הייתה בטעות.
    אבל אם כאשר ביקשת את החתימה עדיין לא החליט השכן להרחיב את הסלון, ההתחייבות בתוקפה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל