לתרומות לחץ כאן

יין נסך בשיכשוך כל שהוא

שלום לכבוד הרב שליט"א. לפני שבת קודש אני שם אור בחדר המדרגות (אני גר בקומה 17) ויש שכן שעוכב אחרי כל שבת ובכוונה מוריד את הסלוטייף בשבת והוא לא מכיר אותי ואני לא מכיר אותו. על כל פנים מחמאת הריבוי בעיות של מצלמות חשמליות בבניין וחיישנים וכו' אני יעדיף להתפלל יחיד בשבת מחוסר ברירה ולגבי ימים טובים ויום הכיפורים אלך לישיבה בע"ה. השאלה האם אני חלילה החטאתי אותו בכך שהוריד את הסלוטיף בשבת ? שאלה ב'. יין שנפתח והבקבוק סגור כרגע ושמים במקרר שמחלל שבת פותח אותו ביום חול האם זה נקרא טלטול ואז היין נהפך לנסך ? שאלה ג' האם יש חובה ללמד זכות על רשעים דהיינו מחללי שבת וכו' ? תודה שבוע טוב ומבורך.

תשובה:

שלום רב

ראשית אני מוכרח לומר לך שאני מתפעל ממסירותך לקיום המצוות בתוך סביבה חילונית שאינה מסייעת לך במיוחד, זה בהחלט דבר גדול ושכרך הרבה מאוד!

לעצם הענין:

א. אתה לא החטאת אותו הוא בחר לעבור על העבירה בעצמו, אין לנו אלא להתפלל עליו ישוב בתשובה שלימה ויזכה גם הוא לשמור את השבת במלואה.

ב. יין כזה מותר בשתייה וניתן לקדש עליו, כמבואר בשו"ת יביע אומר ח"א יו"ד סי' יא, ראה שם ששיכשוך כל שהוא אינו אוסר, ומגעו של אדם שמחלל שבת דינו כמגע ישמעאל הקל יותר ממגע עכו"ם.

ג. בודאי ראוי ללמד עליהם זכות שהרי הם תינוקות שנשבו ומעולם לא התחנכו בדרך התורה והיראה, ה' יעזור שיחזרו כולם בתשובה שלימה ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל