לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

כיצד לבקש אישור שכנים עבור בניה על הגג

שלום רב,
יש למשפחה שלי דירת גג עם גג פרטי [השטח שמעל הדירה שלנו] בבעלות מלאה ברשומות. לפי התכנון מותר לנו א. לבנות רק על חלק מהגג שלנו [השאר אולי אמור להיות מרפסת] ב. לעשות הרחבה על הדירה הקיימת ולא להוסיף יחידה. אבל למעשה אנחנו רוצים לבנות שם שתי יחידות נוספות. כמובן שעל כל דירה ישולם עוד פעם ועד בית.
השאלה היא האם אנחנו צריכים בשביל זה אישור של כל השכנים או מרובם או מאף אחד, או שמותר לי לפעול עד שמשהוא יתנגד.
ואם כן האם צריך לפנות לכל אחד בנפרד או שמספיק לשים מודעה בבנין ויתכן וחלק מהבעלים לא נמצאים בדירות אמנם מסתמא שישמעו מזה בזמן הבניה.
יש להדגיש שיש מעלית בבנין [בנין של כשלושים דירות וכל דירה שמוסיפים יכולה לעכב יותר זמן ההמתנה, לכן יכול להיות שיש מי שיתנגד אמנם כולם חרדים ומסתמה שישמעו לדין תורה], ועוד זה יוצר יותר צפיפות בחדר כניסה של הבנין.
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

מספיק לתלות מודעה בבניין. אין צורך לכתוב מפורש על הכוונה להוסיף יחידות, אלא לכתוב שהנכם מתכננים להרחיב ולבצע שינויים בדירה וכדו'.

מקורות:

הנזק היחידי שיכול להיות משמעותי לדיירים (בבניין בן 30 דיירים) הוא תוספת משתמשים במעלית. מאידך, יש להם ריווח שיהיו יותר משתתפים בהוצאות וועד הבית. ולכן ניתן להניח שרובם יסכימו.
על צד החשש, מספיק מודעה בבניין במקום בולט כמו בהודעה על אסיפת דיירים (שהוא משמעותי לא פחות). כמו כן, לא צריך לכתוב במפורש, אלא ברמז, ולהניח שמי שאיכפת לו כבר יברר בעצמו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל