לתרומות לחץ כאן

האם מותר להתיך שוקולד על הפלטה בשבת?

לק"י

נודה אם תוכלו לומר לנו האם מותר לחמם פרוסת לחם עם גבינה צהובה למשל , או קובית שוקולד על הפלטה בשבת כשבידוע זה יותך ויומס, האם יש כאן בישול?

יישר כח גדול ורוב תודות

תשובה:

שלום רב

לגבי גבינה צהובה נראה שבודאי הוא איסור גמור, כיון שלא התבשלה קודם לכן מעולם, ובכך שהוא מניח אותה על הפלטה היא מתבשלת. לגבי השוקולד שמן הסתם התבשל קודם לכן נחלקו הדעות, דעת השולחן ערוך בסי' שיח סעי' טז שמותר להניחו שם, כיון שבעת ההנחה הוא מוצק ולגבי מוצק הכלל הוא שאין בישול אחר בישול, ואילו הרמ"א שם אוסר זאת משום איסור נולד, והיינו שהואיל והוא משנה את צורתו לנוזל, פנים חדשות באו לכאן ואסור לעשות זאת בשבת. וסיים שנהגו להחמיר ומכל מקום בשעת הצורך ניתן לסמוך על הדעה הראשונה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. מהיכן הקביעה ששוקולד מבושל?
    הפולים עוברים קלייה אך מנין שהגיע לנתבשל כ"צ וגם יש לחשוש לבישול אחר אפייה. ועוד מנין שלא מעורבים בעיסה חלקים נוספים ששייך בהם בישול?

  2. לפי הידוע לי בשום שלב לא עובר השוקולד בישול בטמפרטורות המגיעות ליס"ב לקולא. וגם יש לחשוש לבישול אחר אפייה ולבישול חלקים נוספים המעורבים. עכ"פ הדבר צריך לכאורה בירור יסודי.

  3. לע"ד גם אם נניח שהשוקולד רק נקלה ולא התבשל ,גם עכשיו הרי לא מבשלים אותו אלא מחממים אותו שלא ע"י נוזלים שדינו לכאורה כצלייה או קליה ולא אמור ליהיות בעיה של בישול אחר אפייה וכדו'…,ואם כבר, יש לומר להיפך רק אם באמת עבר תהליך של בישול אחר הקליה אולי יש לדון מחמת שהבישול עקר הקלייה הקודמת יש עכשיו אפייה אחר בישול,ועיין בענין זה בבאו"ה סימן שיח ד"ה יש מי שאומר דמסתפק בנידון זה….

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל