לתרומות לחץ כאן

וועד בית שמקבל שכר גבוה מדי

בבניין המשותף בו אני גר בשכירות. אנו משלמים לחברת ניהול חיצונית. יש איש קשר מול חברת הניהול אשר בגדול משגיח עליה ומרים צלצול מעת לעת. האם מגיע לו שכר שהוא בגובה התשלום החודשי לוועד? למשך שנה ובנוסף צורף אליו שכן נוסף באותו התפקיד והשכר. בעיניי זה לא ראוי. תשובתכם בבקשה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

על הנושאים האלו יש לדון באסיפה השנתית ולהחליט על פי דעת הרוב, אם יש צורך באיש קשר אחד או בשניים ועד כמה זה נחוץ.
בדרך כלל החלטת הרוב תקיפה. אבל אם מדובר בהחלטה לא הגיונית בכלל ומדובר בהוצאה כספית גדולה ומיותרת, בית דין יכול לבטל את ההחלטה.
אם אין מחלוקת על הנחיצות של תפקיד זה והוויכוח הוא על גובה השכר בלבד, אין מקום להתווכח על גובה השכר, אם לא ניתן למצוא שכן אמין אחר שיעשה את העבודה בעלות נמוכה יותר.

מקורות:

עניני הבית המשותף אכן נקבעים לפי דעת הרוב, וכפי שכתב בשו"ת הרא"ש כלל ז סי' ה "יראה לי שהסכמת הקהל תלויה ברוב דעות שעל כל חלוקי דעות אמרה תורה אחרי רבים להטות". וכן פסק הרמ"א בחו"מ סי' קסג סעיף א "כל צרכי צבור שאינן יכולין להשוות עצמן, יש להושיב כל בעלי בתים הנותנים מס ויקבלו עליהם שכל אחד יאמר דעתו לשם שמים, וילכו אחר הרוב. ואם המעוט ימאנו, הרוב יכולין לכוף אותן אפילו בדיני גוים".
אבל, עם זאת, הרוב יכול לכפות את המיעוט בדבר שיש בו הגיון מסוים ולא כאשר הם מחליטים החלטה שרירותית על הוצאה מיותרת. עיין עלון המשפט גליון 44 עמוד 7 תשובה יג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל